ارزیابی استقامت مارشال و روانی مخلوط های آسفالت گرم (WMA) حاوی سرباره فولادی کوره قوس الکتریکی (EAF)
خلاصه ارزیابی استقامت مارشال و روانی مخلوط های آسفالت گرم
هدف از تکنولوژی جدید آسفالت گرم ، کاهش دمای لازم برای اختلاط مخلوط های آسفالتی با بکارگیری افزودنی و اصلاح کننده مناسب و در نتیجه کاهش کند روانی قیر ، بدون کاهش خواص مورد انتظار میباشد .
در مخلوط های آسفالتی گرم کاهش دمای اختلاط و تراکم نسبت به آسفالت داغ در حدود 20 تا 55 درجه سانتی گراد است .
ضمنا بر اساس تحقیقات میتوان از سرباره فولادی به همراه سنگدانه های طبیعی در مخلوط های آسفالتی استفاده کرد که از جمله محاسن این کاربرد میتوان از افزایش اصطکاک سطح جاده ، افزایش مقاومت در برابر تغییر شکل های ماندگار و کاهش معایبی همچون عریان شدگی و قیر زدگی نام برد .
در این پژوهش از سرباره فولاد کوره قوس الکتریک (EAF) بعنوان جایگزین بخشی از مصالح سنگی درشت دانه و از ساسوبیت به عنوان ماده افزودنی در مخلوط آسفالتی گرم استفاده گردید .
پس از بررسی خصوصیات مصالح سنگدانه ای سرباره فولاد با استفاده از تجهیزات پراش اشعه ایکس (XRF) و میکروسکوپ الکترونی (SEM) ، هشت سری مخلوط آزمایشگاهی که 0 ، 25 ، 50 و 75 درصد بخش درشت دانه ( مانده بر روی الک 4/75 میلی متر ) سنگدانه طبیعی آهکی با سنگدانه سرباره فولاد جایگزین شده بود ، ساخته شد و با استفاده از روش طرح اختلاط مارشال ، درصد قیر بهینه و سایر پارامترهای مارشال به دست آمد .
نتایج این پژوهش نشان داد که استقامت مارشال و شاخص سختی مارشال مخلوط های آسفالتی گرم حاوی سرباره فولاد کوره قوس الکتریکی نسبت به نمونه شاهد افزایش یافته و ارتباط معنی داری میان استقامت مارشال ، روانی و درصد های مختلف سرباره وجود دارد .
لیست مطالب :
چکیده
مقدمه
روش تحقیق
مصالح مورد استفاده
تعیین خصوصیات مصالح سنگی آهکی و سرباره ای
آزمایش میکروسکوپ الکترونی
آنالیز XRD و XRF
آزمایش مارشال
تحلیل نتایج
نتیجه گیری
منایع
فرمت : pdf
سایز : 712kb
صفحات :9
[/ihc-hide-content]