برآورد مقاومت نهایی یک پل قوسی بتنی غیرمسلح بر پایه نتایج محدود از آزمایش بارگذاری
تهیه کنندگان :
محمد صادق معرفت 1 ٭، مهدی یزدانی 2 ، شروان عطایی 3
1 استاد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تهران –
2 کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تهران –
3 استادیار، دانشکده راهآهن، دانشگاه علم و صنعت
چکیده
آزمایش بارگذاری پل کیلومتر 23 راه آهن قدیم تهران-قم، مشخصات مهمی نظیر سختی اولیه، مقاومت تسلیم، الگوی ترک خوردگی و مراحل اولیه پاسخ غیرخطی را به نمایش گذاشت. با این وجود، بدلیل محدودیتهای میدانی، امکان بارگذاری پل تا حد نهایی میسر نشد. در این مقاله سعی شده است تا با استفاده از نتایج محدود آزمایش میدانی و به کمک مدلسازی اجزای محدود، پاسخ غیرخطی پل تا بار نهایی پیشبینی شود. به همین منظور، الگوی ترکهای دیده شده در آزمایش به مدل عددی اعمال شده و منحنی نیرو تغییرشکل با نتایج آزمایش تطبیق داده شده است و در ادامه حداکثر مقاومت پل تحت اثر بارهای استاتیکی تعیین شده و مکانیسم تخریب پل که شامل ایجاد چهار ناحیه مفصل در قوس است، به دست آمده است پل قوسی بتنی غیرمسلح، مدلسازی اجزای محدود، اعمال الگوی ترک، تحلیل غیرخطی، تخمین بار نهایی.
دانلود + توضیحات
- لینک دانلود
- رمز فایل : www.mohandesidl.ir
- حجم : 950kb
- منبع : www.mohandesidl.ir