دانلود پایان نامه اثرات کاویتاسیون در ضریب نیروی پسا (Drag Force)
چکیده
تحقیقات تئوری بر روی دینامیک سیالات در قرن 19 بیشتر بر روی سیال ایده آل
صورت گرفته است، منظور از سیال ایده آل، سیال غیرلزج و تراکم ناپذیر است. در قرن اخیر بود
که بررسی اثرات لزجت و تراکم پذیری در جریان های سیالات مورد بررسی قرار گرفت. در جریان
های سیالات غیرلزج، هیچ نیروی مماسی (تنش برشی) بین لایه های مختلف سیال وجود ندارد و
تنها نیروهای عمودی (فشار) در جریان حضور دارند. در مقابل، هنگامی که مسئله محاسبه نیروی
پسا اجسام پیش می آید تئوری سیال ایده آل بدون کاربرد خواهد شد حضور نیروهای مماسی
(تنش برشی) و “شرط عدم لغزش”، تفاوت اصلی بین سیال ایده آل و سیال واقعی را سبب می
شود. بدین منظور در ابتدا به تشریح نیروی درگ، ماهیت و انواع آن می پردازیم .
در ادامه به بررسی پدیده کاویتاسیون و نحوه و چگونگی بوجود آمدن آن پرداخته و انواع
کاویتاسیون بوجود آمده در سیال را مورد بحث قرار می دهیم همچنین چندین رفتار کاویتاسیون
در مدل های جریان مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم
و در آخر به بررسی کاویتاسیون بر روی تغییرات نیروی درگ پرداخته که این پدیده در
بسیاری از موارد سبب افزایش درگ شده است. در مواردی نیز به علت کاهش نیروی پسا مطلوب
می باشد . که این حالت عموماً هنگامی رخ میدهد که حول جسم رونده سوپرکاویتاسیون تشکیل
شود .
این سمینار به معرفی و شناخت این موارد اختصاص یافته ، تحقیقات مختلف و نظریه های
مطرح ، به صورت دسته بندی شده جمع بندی تدوین و ارائه شده است.
کلمات کلیدی :
ضریب پسا، کاهش نیروی پسا، پسای اصطکاکی، پسای شکلی، پسای القایی، پسای موجی، پسـای
تداخلی، کاویتاسیون جزئی، سوپرکاویتاسیون، حباب های مجزا گذرا، کـاویتی صـفحه ای، کـاویتی
گردابه ای، عدد کاویتاسیون، آغاز کاویتاسیون، فروپاشی حباب کـاویتی، مدلسـازی کـاویتی، بدنـه
های کاویتاسیونی، رونده های زیرآبی.
مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی
مقطع : کارشناسی ارشد
فرمت :pdf
تعداد صفحه :96
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
- [purchase_link id=”9308″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 12mb
- فرمت فایل : pdf
- تعداد صفحه : 96