دانلود پایان نامه روشهای کاهش نیروی بازدارندگی
چکیده
علاوه بر روشهای طبیعی کنترل لایه مرزی از طریق شرایط مرزی معمول ، متدهای مختلفی نیز با
استفاده از شرایط مصنوعی ، رفتارهای خاصی را در لایه مرزی ایجاد می کنند . در طول سالهای گذشته
ترفندهای مختلفی از جانب دانشمندان و محققین در این زمینه ارائه شده است ، در این تحقیق تلاش
شده است تا ضمن تعریف پدیده های مرتبط با این موضوع ( کاهش نیروی بازدارندگی یا درگ ) به
معرفی بخشی از تلاشهای صورت گرفته در قرن و بخصوص سالهای اخیر در این زمینه بپردازیم . در ادامه
روشهای کاهش نیروی درگ با استفاده از : تولید حبابهای ریز با سطح منفذدار و واکنش الکتروشیمیایی ،
پدیده سوپرکاویتاسیون ، حرکت وسیله نقلیه روی آبی بر روی بالشتکی از حبابها و همینطور استفاده از
یک میله در بالا دست یک جسم مانند یک استوانه به تفصیل ارائه شده است .
در روش کاهش درگ با حبابهای ریز می توانیم با سطح منفذ دار با سایز متوسط ݉ߤ1 ، سرعت جریان
7m/s است و مقدار CV در 0.056 بازده کاهش درگ مناسبی را خواهیم داشت ( %26 ) و زمانیکه سطح
منفذ دار ݉ߤ10 را در همان سرعت داشته باشیم ، بازده کاهش درگ فقط حدود %23 است .
برای کنترل جریان اطرف جسم مانند استوانه دوار در جریان هوا ، میله ای در بالادست سیلندر چرخان
قرار داده می شود . قطر سیلندر D=40mm ، قطر میله d=1- 10 mm و فاصله بین محور سیلندر
4 1.5×104 چرخان و میله L=50-120mm است و عدد رینولدز در محدوده 6.2×10
قرار دارد . دو الگوی جریان با جدایی گردابه و بدون جدایی گردابه از میله اتفاق می افتد . شرایط بهینه کاهش
می باشد که در این شرایط گردابه ها از میله جدا نشده و لایه برشی از میله دوباره بر روی سطح جلویی
استوانه چرخان قرار می گیرد . کاهش کل درگ در اینحالت %63 است .
در ادامه نیز، ایجاد یک جریان چند فازی بوسیله تزریق هوا داخل جریان مایع در مورد یک
مدل کشتی آزمایشی ACS مورد بررسی قرار می گیرد .
مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی
مقطع : کارشناسی ارشد
فرمت :pdf
تعداد صفحه :125
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
- [purchase_link id=”9503″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 3.4mb
- فرمت فایل : pdf
- تعداد صفحه : 125