مقایسه ی جذب انرژی لوله های جدار نازک با در نظر گرفتن اثر هندسه ی منشوری و آغازگر
تحمل در برابر برخورد یکی از اهداف اصلی طراحان در صنعت خودروسازی میباشد. سازه های مورد نظر میبایستی ریسک مرگ و آسیب را کاهش دهد. از این رو، یکی از مهمترین جنبه ها در طراحی خودرو، تعیین تحمل آن در برابر برخورد میباشد. برخی از اعضای حیاتی همانند ریلهای کناری در شاسی، در سازه ی خودرو مسئولیت اصلی جذب انرژی در طی تصادف خودرو را بر عهده دارند. این اعضا قادر به مدیریت نیروی برخورد وسیله ی نقلیه به کمک تبدیل نیروی برخورد به انرژی کرنشی میباشند.

لوله های جدار نازک
مقایسه ی جذب انرژی لوله های جدار نازک
در دهه های اخیر، رفتار لهیدگی لوله های جدار نازک به عنوان هندسه های اصلی جاذبه ای انرزی در خودرو، سهم زیادی از توجه محققین را به خود جلب نموده اند. اغلب تحقیقات اولیه بر روی سازه های جدار
نازک مستقیم با مقطع دایروی و مربعی متمرکز شده است. ضعف برخی از سازه های جدار نازک مستقیم در برابر کمانش کلی باعث گردیده است تا استفاده ا ز سازه های منشوری شکل که قابلیت بالاتری
را در برابر ضربه های مایل از خود نشان می دهند، مورد توجه طراحان قرار گیرد. در این تحقیق، سعی شده است تا اثرات هندسهی منشوری و آغازگر بر روی رفتار سازه های جدار نازک با سطوح مقطع مختلف
مورد توجه قرار گیرد. در ادامه به برخی از تحقیقات صورت پذیرفته در زمینه ی استفاده از سازه های جدار نازک به عنوان جاذبه ای انرژی میپردازیم.
رِاید و ردی به بررسی استفاده از لوله های با یک سطح و دو سطح منشوری با مقطع مربعی به عنوان جاذبه ای انرژی پرداختند. آنها به مقایسه ی رفتار لوله های مذکور با لوله های مستقیم پرداختند و
نیروهای لهیدگی تحت هردو بارگذاری شبه استاتیکی و دینامیکی محوری را به دست آوردند. نیجل و تامبیراتنام به مقایسه ی رفتار جذب انرژی لوله های جدار نازک مستقیم و منشوری با مقطع مستطیلی و تحت بارگذاری شبه استاتیکی محوری با توجه به متغیرهای ضخامت، زاویه ی منشوری و تعداد دیواره های شیبدار پرداختند.
از دست ندهید…
فرمت : pdf
سایز : 1.12mb
صفحات : 6
[/ihc-hide-content]