نقش EARENDValue در کنترل پروژه – مهندسی صنایع
فرمت : word
فهرست مطالب :
فهرست:
مقدمه
مفاهیم پروژه
محدودیتهای مدیریت پروژه
برنامه ریزی کلان ، تفصیلی و عملیاتی پروژه
مراحل یک پروژه
محاسبه زمان پروژه
شبکههای پرت و سیستم تخمین زمان
گامهای اجرای پروژه و انواع ساختار پروژه
معرفی تکنیک EARNED VALUE
مقایسه روشهای پیشبینی شده دوره طرح متفاوت با استفاده از متریک ارزش کسب شده
دودیدگاه در باره EARNED VALUE
تفاوت MSP و PrimAvera
پروژه طرح افزایش ظرفیت و توسعه سیمان مازندران
توضیحات پروژه سیمان مازندران
چارت پروژه
اجزای تشکیل دهنده پروژه و بررسی پروژه
توضیحات،Mazandaran Cement MSP
نقش Value engineering در اجرا پروژه
فرم ارزیابی پیمانکار
مشکلات شرکت صنایع آذراب
منابع
ضمیمه
مقدمه :
میزان موفقیت بنگاههای اقتصادی در یک بازار رقابتی به تلاش آنها در جهت شناخت نیازهای مشتریان
( مصرف کنندگان ) و پاسخگویی به این نیازها بستگی دارد. مشخصات محصولات و خدماتی که بنگاه به بازار عرضه می کند باید رضایت مشتری را جلب نماید . این رضایت ممکن است از طریق قیمت مناسب، کیفیت مطلوب ، تحویل به موقع ، خدمات مناسب پس از فروش و … و یا ترکیبی از آنها حاصل شود. محدودیت منابع امکان پاسخگویی به تمام خواسته های مشتریان را سلب می کند . این مساله ایجاب می کند تا بنگاهها مشخصاتی از محصول /خدمت را که نزد مشتری دارای ارزش بیشتری هستند، شناسایی کرده و بهترین راه حل (از نظر هزینه و کیفیت ) را برای دستیابی به آن مشخصات تعیین کنند. مهندسی ارزش مجموعه ای از تکنیکها و روشهاست که با نگرش سیستمی ، کارکردهای اصلی و فرعی یک محصول /خدمت را شناسایی کرده و ارزش هر کارکرد را نزد مشتری مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد . همچنین به عنوان یک ابزار مدیریتی در تعیین بهترین روش ایجاد این کاردکرد ، به تصمیم گیر (تصمیم گیران ) کمک می کند .
مطالعه بر روی موضوع مهندسی ارزش در طول جنگ جهانی دوم در اثر کمبود مواد اولیه و برای اولین بار در اواخر 1960 توسط ” لارنس دی مایلز” مخترع آنالیز ارزش در شرکت جنرال الکتریک آغاز شد .
مهندسی ارزش یکی از ابزارهای لازم برای نشان دادن ارزش محصول در رابطه با کارکرد آن می باشد. در شرایط فعلی که بین تولید کنندگان رقابت سنگینی وجود دارد ، تولید کننده موفق کسی است که با توجه به نیاز مشتریان و با کیفیت و هزینه مناسب به عرضه تولید یا ارائه خدمت بپردازد . مهندسی ارزش می تواند از طریق شناخت نیازها و خواسته های مشتریان این موفقیت را فراهم سازد . هدف این مقاله معرفی مفهوم مهندسی ارزش و روشهای توسعه داده شده در این زمینه است.
مهندسی ارزش یک روش منسجم برای رسیدن به بالاترین ارزش به ازای هر واحد پولی که هزینه شده است می باشد ، در حالی که کیفیت ، ایمنی ، قابلیت اطمینان ، قابلیت نگهداری حفظ و یا ارتقاء یابد .
مهندسی ارزش فرآیندی است که به یک تیم پروژه کمک می کند تا در یک زمان کوتاه به بررسی و ارزیابی اهداف و عملکردهای پروژه و راه حل های گوناگونی در یک زمان محدود بپردازد…….
مهندسی صنایع
–
تعداد صفحه :165
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
- [purchase_link id=”16894″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 300kb
- فرمت فایل : word
- تعداد صفحه : 165