پایان نامه ارائه مدل پیش بینی نرخ برخوردهای ترافیکی در تقاطعهای بدون چراغ راهنمایی
سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی عمران – راه و ترابری
چکیده: چکیده بیشتر برخوردهای 1 رخ داده شده در تقاطعها مربوط به حرکتهای گردش به چپ وسایل نقلیه میباشد. بنابراین مهندسین حمل و نقل برای حل این مشکل و کاهش برخوردها و در نتیجه بهبود ایمنی در طول راههای شریانی از مدیریت دسترسیها به عنوان ابزاری موثر، جهت بهبود مشخصات ایمنی سیستم راهها استفاده میکنند. استفاده از میانهها جهت جداسازی و تفکیک حرکتها یکی از تکنیکهای مدیریت دسترسی راهها میباشند. به عنوان مثال بجای حرکت گردش به چپ مستقیم میتوان از حرکت گردش به راست بعلاوه دوربرگردان که از ایمنی بالاتر برخوردار است، استفاده نمود. هدف از این مطالعه ارائه مدلهای پیشبینی نرخ برخوردها برای حرکت گردش به چپ مستقیم و حرکت گردش به راست بعلاوه دوربرگردان در تقاطعهای بدون چراغ راهنمایی میباشد. بدین منظور با توجه به متغیرهای تأثیرگذار در ایمنی تقاطعهای بدون چراغ راهنمایی مانند: حجم گردش به چپهای وسایل نقلیه در راه اصلی و فرعی، حجم وسایل نقلیه عبوری مستقیم در راه اصلی و فرعی، عرض خطوط عبوری، عرض میانهها و با استفاده از آنالیزهای رگرسیون خطی اقدام به ارائه چهار مدل نرخ برخورد برای حرکت گردش به چپ مستقیم از راه فرعی به اصلی و سه مدل نرخ برخورد برای حرکت گردش به راست بعلاوه دوربرگردان نمودهایم. استفاده Synchro در این تحقیق برای اعتبارسنجی و تأیید مدلهای نهایی ارائه شده از نرمافزار شبیهسازی شده است. با استفاده از نتایج مدلهای ارائه شده میتوان ایمنی حرکتهای گردش به چپ مستقیم از راه فرعی به اصلی و گردش به راست بعلاوه دوربرگردان را در تقاطعهای بدون چراغ راهنمایی بررسی کرد و تکنیکهای مدیریت دسترسی تقاطعها را جهت بهبود ایمنی تجزیه و تحلیل نمود. در نتیجهگیری این تحقیق راهکارهایی جهت افزایش ایمنی تقاطعها با توجه به کنترل حرکت گردش به چپ مستقیم با استفاده از میانهها، پیشنهاد شده است.
مهندسی عمران – راه و ترابری
مقطع : کارشناسی ارشد
فرمت :pdf
تعداد صفحه :239
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
- [purchase_link id=”11358″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 5.2mb
- فرمت فایل : pdf
- تعداد صفحه : 239