عنوان : پروژه مکانیک بررسی سیستم های تعلیق و شبیه سازی سیستم تعلیق غیر فعال (پژو 405 ) بوسیله نرم افزار
رشته : مجموعه مکانیک
معرفی و مقدمه ای کوتاه از پایان نامه سیستم های تعلیق و شبیه سازی سیستم تعلیق غیر فعال (پژو 405 ) بوسیله نرم افزار
هدف اصلی این پروژه بررسی سیستمهای تعلیق و تحلیل اثرات ارتعاشات بر روی سیستم غیر فعال است.
که در ابتدا سعی شده است نگاهی گذرا بر انواع سیستمهای تعلیق از نظر فعال یا غیر فعال بودن داشته باشیم.بعد از آن در این پروژه تحلیل اثرات ارتعاشات بر روی سیستم تعلیق خودروی پژو 405 مورد بررسی قرارگرفته است، که همانگونه که مشاهده می شود به پارامترهای مختلفی مانند ضرایب سیستم تعلیق ، ناهمواری های جاده و موقعیت صندلی راننده وابسته است . این پروژه نیازمند بسط یک مدل ریاضی برای شبیه سازی رفتار دینامیکی یک خودرو سه بعدی است .در این پروژه برای شبیه سازی از کامپیوتر و برنامه MATLAB استفاده شده است ، بنابراین بخشی از انجام و نوشتن این پروژه شامل فهم مقدماتی این نرم افزار می باشد .
برای به دست آوردن معادلات دیفرانسیل حرکت ، یک خودرو سه بعدی با 7 درجه آزادی ، از معادلات نیوتن- اولر استفاده شده است .
شبیه سازی به وسیله مدلسازی بلوک دیاگرام فضای حالت انجام شده است، که نمودارهای جابجایی و سرعت شاسی و اجزاء سیستم تعلیق، و نیز انحرافات زاویه ای شاسی بدست آمده است.
فهرست پروژه مکانیک سیستم های تعلیق و شبیه سازی سیستم تعلیق غیر فعال (پژو 405 ) بوسیله نرم افزار
1-1- دسته بندی سیستم های تعلیق 13
1-2- سیستم های تعلیق یکپارچه 14
1-2-1- سیستم تعلیق هاچکیس 16
1-2-2- سیستم تعلیق چهار میله ای 17
1-2-3- سیستم تعلیق دودیون 18
1-3- سیستم های تعلیق مستقل 19
1-3-1- سیستم تعلیق بازوهای پیرو 21
1-3-2- سیستم تعلیق طبق دار دوبل 21
1-3-3- سیستم تعلیق مک فرسون 22
1-3-4- سیستم تعلیق چند میله ای 24
1-3-5- سیستم تعلیق بازوی کشنده اکسل عقب 25
1-3-6- سیستم تعلیق شبه بازوی کشنده اکسل عقب 26
1-4- سیستم های تعلیق نیمه مستقل 27
1-4-1- سیستم تعلیق میله پیچشی 27
1-4-2- سیستم تعلیق محور آونگی 28
1-5- سیستم های تعلیق غیر فعال 29
1-6- سیستم های تعلیق نیمه فعال 31
1-6-1- زیر بخش های سیستم تعلیق نیمه فعال 33
1-6-1-1- لرزه گیر ناپیوسته 34
1-6-1-2- لرزه گیر پیوسته 35
1-6-1-3- لرزه گیر مغناطیسی 37
1-7- سیستم های تعلیق فعال 41
1-7-1- هیدروپنوماتیک 43
1-7-2- سیستم تعلیق هیدراکتیو 45
1-7-3- سیستم تعلیق هیدراکتیو 2 47
1-7-4- سیستم تعلیق هیدراکتیو 3 49
1-7-5- سیستم تعلیق کنترل پویای بدنه(ABC) 50
فصل دوم: آشنایی با نرم افزار MATLAB
2-1- آشنایی با نرم افزارMATLAB 53
2-2- چرا ازMATLAB استفاده می کنیم 54
2-3- پنجره های MATLAB
2-4- ماتریس ها 60
2-4-1- ماتریس های تعریف شده در MATLAB
2-5- چگونه برنامه بنویسیم ؟ 62
2-6- حلقه های مورد استفاده در برنامه نویسی 63
2-7- آشنایی با Simulink
2-8- آشنایی مقدماتی طریقه استفاده از Simulink
2-8-1- ساختار یک بلوک دیاگرام 72
2-8-2- مراحل مورد نیاز برای شبیه سازی یک سیستم 73
2-9- حل معادلات دیفرانسیل معمولی 80
2-10- مدلسازی بوسیله فضای حالت 82
فصل سوم: بررسی مدل های مختلف سواری
3-1- مقدمه ای بر سیستم تعلیق 86
3-2- درجات آزادی خودرو 88
3-3- بررسی مدل های خوش سواری خودرو 89
3-3-1- مدل ربع خودرو 89
3-3-1-1- یک درجه آزادی 89
3-3-1-2- دو درجه آزادی 90
3-3-2- مدل نصف خودرو 95
3-3-2-1- دو درجه آزادی 95
3-3-2-2- چهار درجه آزادی 95
3-3-3- مدل کامل خودرو 106
فصل چهارم: شبیه سازی سیتم تعلیق خودروی پژو 405
4-1- معرفی 124
4-2- ابعاد 126
4-3- تعلیق 127
4-3-1-سیستم تعلیق جلو 127
4-3-2- سیستم تعلیق عقب 128
4-4- شبیه سازی سیستم تعلیق در Simulink
4-5- اعمال تغییرات در ضرایب کمک فنر و فنر 136
نتیجه گیری 144
منابع 146
مهندسی مکانیک
مقطع : کارشناسی
–
تعداد صفحه :150
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
-
-
- [purchase_link id=”14242″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 17.3mb
- فرمت فایل : word
- تعداد صفحه :150
-