پایان نامه بررسی هیدرولیکی و هیدرولوژیکی راه و ابنیه های فنی در طرح هندسی راه و ارائه مدل ریاضی
سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی عمران – راه و ترابری
چکیده :
چکیده ازمسائلی عمدهای که در راههای کوهستانی و صعب العبور مطرح است نقشمسائل آبی و اثرات یخبندانو رعایت کلیه مشخصات فنی در طرح هندسی راه و روسازی است . از آنجایی که در طی مدت بهرهبرداری در این مناطق بطور متناوب روسازی در شرایط مرطوب ، یخبندان و خشکاستلذا مطالعات اساسی این شرایط مبنای حفظ و نگهداری رویه آسفالتی بوده و جزو شرایط آئیننامهای در مشخصات فنی راهداری محسوب میشود . در طراحی روسازی و طرح هندسی راه اکثر روابط و معادلات مورد استفاده ضوابط راهسازی و روسازی بر اساس تحقیقات انجام گرفته میباشد . این تحقیق بیان ارتباط بین مسائل هیدرولوژیکی و هیدرولیکی و خرابی به وجود آمده و شروع فصل جدیدی در تعیین ضوابط راهداری است که بایستی در ضوابط راهسازی روسازی راه به عنوان یکپارامتر کنترل کننده مد نظر قرار گیرد و به عنوان اولین ضابطه ریاضی راهداری میزان شدت خرابی سالانه بر اساس شیب طولی و متوسط ترافیکروزانه عبوری ارائه شده است . در مناطق کوهستانی و سردسیر شدت خرابی سالانه به دو بخش تقسیم میشود : بخشنخستخرابی بعد از سپری شدن فصل سرما و یخبندان و آب شدن عدسیهای یخی شکل میگیرد و به دلیل مقاومت بسیار زیاد روسازی بارهای ترافیکی در شدت خرابی تأثیرگذار نیستند که خرابی دوره مرطوب سال نامیده میشود . بخش دوم شدت خرابی تحت تأثیر بارهای ترافیکی بوده که شدت خرابی دوره خشکنامیده میشود . با مطالعه بر روی خرابی روسازی در اثر مسائل هیدرولیکی و هیدرولوژیکی در پنج محور ارتباطی در استان اردبیل مدل شدت خرابی سالانه به صورت زیر ارائه میگردد که لازم است از ابتدا در طراحی روسازی کنترل گردد .
هندسی عمران – راه و ترابری
مقطع : کارشناسی ارشد
فرمت :pdf
تعداد صفحه :250
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
- [purchase_link id=”11246″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 3.2mb
- فرمت فایل : pdf
- تعداد صفحه : 250