پایان نامه تأثیر دمای سیال EGR در عملکرد و آلایندگی موتورهای S-I
فصل اول : EXHAUST Gas Recirculation
1- EGR چیست ؟ ……………………………………………………………………………………………………………………….2
1-1- EGR چه سودی دارد…………………………………………………………………………………………………………….2
1-2- انواع EGR ………………………………………………………………………………………………………………………..3
2- شیر برقی ( egr ) …………………………………………………………………………………………………………………….5
1-2- شیر برقی egr در موارد زیر عمل نخواهد کرد …………………………………………………………………………..5
3- بررسی تجربی EGR تمیز بر روی عملکرد و آلایندگی موتورهای اشتعال جرقه ای ……………………………..5
3-1- EGR در موتورهای بنزینی یا SI…………………………………………………………………………………………….6
3-1-1- مزایای استفاده از این سیستم در موتورهای بنزینی …………………………………………………………………..6
4- EGR در موتورهای دیزل…………………………………………………………………………………………………………..7
4-1- مکانیزم ………………………………………………………………………………………………………………………………7
4-2- عیب سیستم EGR ………………………………………………………………………………………………………………..7
5- بررسی تجربی تاثیر دمای سیال EGR در عملکرد و آلایندگی موتورهای S-I………………………………………7
6-تغییر ترکیب هوای مورد استفاده در فرایند احتراق……………………………………………………………………………9
1-6-تهیه هوای غنی شده از اکسیژن…………………………………………………………………………………………………9
1-6-1- موتورهای درونسوز…………………………………………………………………………………………………………10
1-6-2-تهیه هوای غنی شده از نیتروژن ………………………………………………………………………………………….10
1-6-3- (b) توان تولیدی با افزایش غلظت هوای ورودی به سیلندر……………………………………………………..12
7- روش های جداسازی اکسیژن/نیتروژن…………………………………………………………………………………………13
8-کنترل آلودگی NOx …………………………………………………………………………………………………………….14
1-8- کنترل آلودگی¬های ناشی از ذرات جامد معلق (PM) …………………………………………………………….15
1-9- افزایش چگالی توان تولیدی ………………………………………………………………………………………………..16
فصل دوم : بررسی تجربی تأثیر دمای سیال EGR در عملکرد و آلایندگی موتورهای S-I
چکیده ……………………………………………………………………………………………………………………………………..19
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………..20
2-1- روشهای متداول جهت کاهش آلاینده ها………………………………………………………………………………..21
2-2- محاسبه، طراحی و ساخت مدار EGR …………………………………………………………………………………22
2-3- ارائه نتایج و بحث در مورد آنها…………………………………………………………………………………………..23
2-4- نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………..31
2-5- زاویه آوانس جرقه ۵/7 درجه قبل از نقطه مرگ بالا ………………………………………………………………..32
فصل سوم : بررسی تجربی تأثیر دمای EGR در فرآیند احتراق ، عملکرد و آلایندگی موتورهای دوگانه سوز در بارهای جزئی
چکیده………………………………………………………………………………………………………………………………………35
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………….36
3-1- موتور و تجهیزات مورد استفاده …………………………………………………………………………………………….38
3-2- روش انجام آزمون ها ………………………………………………………………………………………………………….40
3-3- مدل آنالیز (Analysis Model) ………………………………………………………………………………………..40
3-4- هموار سازی داده های فشار و مشتقات آن……………………………………………………………………………….41
3-5- نتایج و بحث بر روی آنها……………………………………………………………………………………………………..42
3-6- نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………….48
منابع مأخذ …………………………………………………………………………………………………………………………………49
پیوست………………………………………………………………………………………………………………………………………50
مقطع : کارشناسی
–
تعداد صفحه :51
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
- [purchase_link id=”15474″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 2.8mb
- فرمت فایل : word
- تعداد صفحه :51