پایان نامه تحلیل حدی خم لوله تحت بار گذاری ترکیبی فشاری و خمشی با استفاده از روشهای تجربی و عددی
چکیده
داشتن اطلاعات در مورد مقدار بار حدی خمشی و فشاری در طراحی خطوط لوله تحت فشار و خطوط انتقال بسیار مهم میباشد. زانویی ها و خم لوله ها از اجزای بسیار مهم خطوط لوله در طراحی می باشند. هم اکنون در صنعت ، طراحی خطوط لوله با توجه به اینکه معیار مشخصی در زمینه حد تحمل خم لوله ها در اندازه ها و جنسهای مختلف تحت بارگذاری خمشی و فشاری وجود ندارد، بصورت محافظهکارانه صورت میگیرد. بدست آوردن بارگذاری حدی خمشی و فشاری در زانوییهای خطوط لولههای تحت فشار استفاده شده در صنعت موضوعی است که در این پژوهش مورد بحث و بررسی قرار گرفته است .در ابتدا به بررسی پیشینه فعالیتهای انجام گرفته در خصوص بدست آوردن بار حدی در خم لوله ها پرداخته شده است و سپس روابط تئوری موجود به منظور محاسبه میزان بار حدی تحمل شده در خم لوله ها جمع آوری و مدلسازی بارگذاری ترکیبی فشاری و خمشی بر روی خمهای لوله در نرم افزار المان محدود انجام گرفته و سپس بار حدی در خم لوله مذکور بوسیله نرم افزار آباکوس محاسبه گردید . همچنین بارگذاری ترکیبی خمشی – فشاری بر روی سه عدد لوله API 5L Grade B به قطر 4/101 میلی متر(4 اینچ) در آزمایشگاه اعمال گردید و نتایج حاصل از آن با نتایج به دست آمده از روابط تئوری و تحلیل عددی مقایسه گردید. با توجه به نتایج به دست آمده از آزمایشهای تجربی و آنالیز عددی رابطه ی جدیدی به منظور محاسبه بار حدی ترکیبی خمشی – فشاری در خم لوله ارائه گردید. در این تحقیق ، ماده بهکار گرفته شده الاستیک- پلاستیک کامل در نظر گرفته شده است و از اثرات تغییر دما صرفنظر می شود. همچنین فرض می شود که مقاطع عمود برمحور لوله، پس از وارد شدن لنگر خمشی M ، عمود باقی میمانند.
مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی
مقطع : کارشناسی ارشد
فرمت :pdf
تعداد صفحه :132
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
- [purchase_link id=”10383″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 43mb
- فرمت فایل : pdf
- تعداد صفحه : 132