پایان نامه سایش چرخ و ریل و تاثیر آن در خروج از خط
فصل اول مقدمه 1
فصل دوم – سایش 2
مکانیک تماس 3
اصطکاک 3
سایش 4
ویژگی های عمومی سطح جامد 4
مکانیزم های لغزش فلزات 6
بررسی انواع سایش 10
فرآیندهای سائیدگی: توضیح عمومی 10
مکانیزم های فرسودگی سطحی سایش 19
مکانیزم های سائیدگی سایشی 28
مکانیزم های سائیدگی چسبنده 34
مکانیزم های سایش مالشی ـ شیمیایی 39
پیچیدگی پروسه های سایش 42
مکانیک تماس و ماهیت بارهای وارده از چرخ به ریل 47
الف- بارهای شبه ااستاتیکی 47
ب- بارهای دینامیکی 47
میزان تنش در تاج ریل 48
حداکثر تنش برشی در تاج ریل 51
تاثیر میزان تنش برشی حداکثر بر کار سختی 52
رفتار سایشی تماسی غلتشی- لغزشی مواد 54
توانائی و محدودیت های روابط هرتز 54
ارتباط بار محوری و ضریب اصطکاک 55
منحنی مشخصه سایش در حرکت تماسی چرخشی – لغزشی 58
مکانیزم غالب سایش در تماس چرخشی – لغزشی 61
مکانیزم خستگی سطحی 61
مکانیزم ورقه ای شدن 66
تاثیر روانکار بر رفتار سایشی چرخشی – لغزشی 69
تاثیر ناخالصی ها در تماس چرخشی – لغزشی 70
تاثیر ساختار میکروسکوپی بر رفتار سایشی چرخشی – لغزشی 71
تاثیر سرعت بر رفتار سایشی چرخشی – لغزشی 72
رفتار تریبولوژیکی و مکانیزم سایش غالب ریل و چرخ 75
سایش جانبی ریل و مکانیزم های غالب سایش 80
مکانیزم خراشان 81
سایش ورقه ای 82
سایش خراشان 85
خستگی سطحی 86
سایش تریبوشیمیایی 87
سایش لغزشی و چسبنده 89
مکانیزم های سایش چسبنده 89
روشهای کاهش سایش چسبنده 86
سایش خورنده 91
پارامترهای بار که بر سایش خورنده تأثیر می گذارند 92
مواد و پارامترهای محیطی موثر در سایش خورنده 94
مکانیزم های سایش خورنده 95
سایش غلطشی 96
مکانیزم های RCW 96
سایش ضربه ای 98
قسمت دوم – خروج از خط 102
سانحه چیست؟ 103
سوانح خروج از خط 103
انواع خروج از خط 103
عوامل ایجاد خروج از خط 104
اثر نوسانات و لرزش قطار 105
ناترازیهای دوره ای خط و پدیده رزونانس 106
اثر خرابی خط 107
اضافه عرض خط 107
الف – اضافه عرض خط در اثر جا به جایی ریل 108
ب- اضافه عرض خط در اثر چرخش ریل 110
ج- افزایش عرض ریل در اثر خمش ریل 110
اضافه عرض در قوس ها 111
معیار خروج از خط هر تک چرخ 118
معیار خروج از خط اکسل 120
معیار خروج از خط واگن 121
فرمول chartets در بررسی خروج واگن از خط 123
بررسی مکانیزم خروج واگن از خط 127
خروج ناگهانی چرخ 127
خروجی تدریجی چرخ 128
اثرات جانبی در خروج از خط 129
اثر نیروها در تماس چرخ و ریل 130
دلیل انتخاب زاویه برای بانداژ چرخ 133
خروج از خط بدلیل واژگونی وسیله نقلیه 134
زوایای مختلف برخورد چرخ با ریل 134
جهت عملکرد نیروی اصطکاک در سه حالت زاویه ای محور 136
1- ها نتیگ اولیه 138
2- ها نتیگ ثانویه 138
اثر پیچ و تاب خط و واگن روی بدون باری چرخ 139
چگونگی عبور واگنها از بخش انتقالی قوس 146
1) مسیر 146
2) وسیله ریلی 146
سیستم فنربندی اداوات ناقله و عیوب آن 148
آلات محرکه شامل چرخ و بوژی 148
سیستم فنربندی واگن 149
فنرها 149
الف- فنر تخت یا لایه ای 149
ب- فنر مارپیچ 151
دمپرها 152
تامپون ها 153
تجهیزات ترمز 153
عیوب درچرخ و محور 154
ترک های خستگی چرخ 154
بریدگی چرخ 156
روش بررسی ترکها 157
سایش پروفیل چرخ 157
نازک شدن بانداژ 158
تیزی بانداژ 160
سایش ریشه ای 161
عمق فلانج 162
گود افتادگی طوقه 163
اثر مخروطی گام چرخ 164
اندازه چرخ 164
سائیدگی ریل 167
افزایش عرض خط در اثر چرخش ریل 169
افزایش عرض خط در اثر خمش ریل 169
قوس ها 170
چک ریلها در قوسها 172
عیوب خط 173
خرابی اجزا خط 173
خرابی های هندسی خط 173
منابع 176
مهندسی مکانیک
مقطع : کارشناسی
–
تعداد صفحه :176
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
- [purchase_link id=”14518″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 15mb
- فرمت فایل : word
- تعداد صفحه :176