پایان نامه طراحی انژکتور کش آلستوم
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………1
1-1-کارکرد انژکتور کش …………………………………………………………………………………………………………….3
1-2- سیستم تامین سوخت …………………………………………………………………………………………………………….3
1-3- پمپبنزین الکترونیکی ………………………………………………………………………………………………………….4
1-4- طراحی سیستم …………………………………………………………………………………………………………………….4
1-4-1- تغییر در طراحی سیستم ……………………………………………………………………………………………………..5
1-5- انواع سیستمهای انژکتوری …………………………………………………………………………………………………….6
1-5-1- مزایای سیستم های انژکتوری سوخت رسانی …………………………………………………………………………6
1-6- قابلیت شتابگیری سریع ………………………………………………………………………………………………………….7
1-6-1- قابلیت استارت بهتر در هوای سرد ……………………………………………………………………………………….7
1-7- آلودگی خروجی کمتر …………………………………………………………………………………………………………7
1-8- سیستمهای آرایشی مخلوط سوخت وهوا …………………………………………………………………………………8
1-9- سیستم کاری انژکتور ……………………………………………………………………………………………………………8
1-10- پمپهای هیدرکینتیک ………………………………………………………………………………………………………..8
1-11- نحوه عملکرد انژکتور………………………………………………………………………………………………………….9
1-12- سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری ……………………………………………………………………………….10
1-13- کاربراتور چیست؟ ……………………………………………………………………………………………………………11
1-13-1- طرز کار کاربراتور ……………………………………………………………………………………………………….11
1-13-2- انواع کاربراتور ……………………………………………………………………………………………………………12
1-14- کاربراتور و دلکو: ……………………………………………………………………………………………………………12
1-15- سیستم تزریق سوخت الکترونیکی EFIچیست؟ …………………………………………………………………….14
1-16- تفاوت عمده سیستم های انژکتوری در موتورهای بنزینی و گازوئیلی …………………………………………14
فصل دوم : کنترل موتور
2-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………20
2-2 – EGI چیست؟…………………………………………………………………………………………………………………….20
2-3- مقایسه کلی بین سیستم EGI و سیستم کاربراتوری: …………………………………………………………………..20
2-4- اجزای سیستم EGI و دیاگرام کلی سیستم: ……………………………………………………………………………..22
2-5-معرفی سیستم ورودی و اجزای آن: …………………………………………………………………………………………23
2-5-1- سنسور هوا و صفحه اندازه گیر هوا: ……………………………………………………………………………………24
2-5-2 -سوئیچ پمپ سوخت رسانی: ……………………………………………………………………………………………..25
2-5-3- سنسور دمای هوای ورودی: ……………………………………………………………………………………………..25
2-5-4- محفظه تنظیم: ………………………………………………………………………………………………………………..25
2-5-5-شیر هوا: ………………………………………………………………………………………………………………………..25
2-5-6- فیلتر هوا: ………………………………………………………………………………………………………………………26
2-6- معرفی سیستم سوخت رسانی و اجزای آن: ………………………………………………………………………………26
2-6-1- تانک سوخت: ……………………………………………………………………………………………………………….26
2-6-2 مسیرهای سوخت رسانی (خط سوخت رسانی ): …………………………………………………………………….26
2-6-3- ریل سوخت رسانی: ………………………………………………………………………………………………………..26
2-6-4- رگلاتور فشار: ……………………………………………………………………………………………………………….26
2-6-5- فیلتر سوخت: …………………………………………………………………………………………………………………27
2-6-6-پمپ سوخت رسانی: ………………………………………………………………………………………………………..27
2-6-7- انژکتور: ………………………………………………………………………………………………………………………..28
2-6-8-انژکتور استارت سرد: …………………………………………………………………………………………………….28
2-6-9-ترموسوئیچ استارت سرد: ………………………………………………………………………………………………….28
2-7-سیستم های سوخت رسانی ……………………………………………………………………………………………………28
2-7-1- مروری بر سیستم: ……………………………………………………………………………………………………………28
2-7-2 -سیستم های پاشش تک نقطه ای: ……………………………………………………………………………………….29
2-7-2-الف- توضیح اجزاء: ……………………………………………………………………………………………………….29
2-7-2-ب- تطابق با شرایط کاری: ………………………………………………………………………………………………29
2-7-3- سیستم های پاشش چند نقطه ای سوخت: ……………………………………………………………………………31
2-7-3-الف – سیستم پاشش پیوسته کنترل شده مکانیکی : ………………………………………………………………..37
2-7-3-ج- سیستمهای پاشش سوخت پالسی : …………………………………………………………………………………36
2-8- معرفی سنسورهای سیستم کنترلی: ………………………………………………………………………………………….38
2-8-1-سنسور اکسیژن: ………………………………………………………………………………………………………………38
2-8-2- سنسور استارت سرد: ……………………………………………………………………………………………………….38
2-8-3-سنسور دمای آب: ……………………………………………………………………………………………………………38
2-8-4-سنسورهای دور: ……………………………………………………………………………………………………………..39
2-8-5-سنسور زاویه میل لنگ: …………………………………………………………………………………………………….39
2-8-6- سنسور حجم هوای ورودی: ……………………………………………………………………………………………..39
2-8-7- سنسور دریچه گاز: …………………………………………………………………………………………………………39
2-8-8- ترمو سنسور دمای هوای ورودی: ………………………………………………………………………………………39
2-8-9- سوئیچ استارت: ………………………………………………………………………………………………………………39
2-8-10- سوئیچ های کلاچ و خلاص: …………………………………………………………………………………………..39
2-8-11- سنسور ضربه: ……………………………………………………………………………………………………………….40
2-9-توابع کنترلی موتور: …………………………………………………………………………………………………………….40
2-9-1-استراتژی تزریق: ……………………………………………………………………………………………………………..40
2-9-1-الف -تزریق نوبتی: ………………………………………………………………………………………………………….40
2-9-1-ب- تزریق همزمان: …………………………………………………………………………………………………………40
2-9-1-ج-تزریق دوتایی: ……………………………………………………………………………………………………………41
2-9-1-د-مراحل پاشش: …………………………………………………………………………………………………………….41
2-9-1- و – تصحیحات تزریق: ……………………………………………………………………………………………………42
2-9-1-ه- سیستم قطع سوخت: ……………………………………………………………………………………………………44
2-9-2-کنترل لامبدا : ………………………………………………………………………………………………………………..44
2-9-3-کنترل تنظیم جرقه: …………………………………………………………………………………………………………..44
2-9-4- کنترل ضربه: ………………………………………………………………………………………………………………….45
2-9-5-کنترل نشر بخار: ………………………………………………………………………………………………………………45
2-9-5-الف-کنترل شیر تخلیه: ……………………………………………………………………………………………………..46
2-9-6- کنترل سرعت موتور: ………………………………………………………………………………………………………46
2-9-7-کنترل EGR (باز چرخش گازهای خروجی): ……………………………………………………………………….46
2-9-8-کنترل منیفولد ورودی متغیر: ……………………………………………………………………………………………..47
2-10- مودهای کنترلی موتور: ……………………………………………………………………………………………………..47
2-10-1-استارت موتور: ……………………………………………………………………………………………………………..47
2-10-1-الف- تقاضای سوخت: …………………………………………………………………………………………………..48
2-10-1-ب-احتیاجات تنظیم زمان جرقه: ………………………………………………………………………………………48
2-10-2-گرم شدن موتور: …………………………………………………………………………………………………………..48
2-10-3- جبران کردن آنی: …………………………………………………………………………………………………………49
2-10-3-الف – غنی سازی در طی شتاب گیری: ……………………………………………………………………………..49
2-10-3- ب – ضعیف سازی در طی شتاب منفی: ……………………………………………………………………………49
2-10-4- تمام بار: ……………………………………………………………………………………………………………………..49
2-10-5-کنترل سرعت در جا کارکردن: ………………………………………………………………………………………..50
2-10-5-الف – کنترل هوا: …………………………………………………………………………………………………………50
2-10-5-ب-کنترل زمان جرقه: ……………………………………………………………………………………………………50
2-11- عیب یابی کنترلی موتور: ……………………………………………………………………………………………………50
2-11-1- تشخیص جرقه نزدن: ……………………………………………………………………………………………………..51
2-11-2- نمایش دهنده کاتالیست کانورتر: …………………………………………………………………………………….51
2-11-3- نمایش دهنده سنسور لامبدا: ……………………………………………………………………………………………51
2-11-4- نمایش دهنده سیستم سوخت رسانی: ………………………………………………………………………………..52
2-11-5- نمایش دهنده باز چرخش گاز خروجی (EGR): ………………………………………………………………..52
2-11-6- نمایش دهنده سیستم کنترل نشر بخار EECS: …………………………………………………………………….52
مهندسی مکانیک
مقطع : کارشناسی
–
تعداد صفحه :52
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
- [purchase_link id=”14927″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 2mb
- فرمت فایل : word
- تعداد صفحه :52