پایان نامه طراحی سیستم تهویه تونل توحید تهران
عنوان صفحه
چکیده
ﻣﻘﺪﻣﻪ ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..2
ﻓﺼﻞ اول : ﻣﺸﺨﺼﺎت ﮐﻠﯽ ﺗﻮﻧﻞ ﺗﻮﺣﯿﺪ
1-1- ﻣﺤﺪوده ی ﺗﻮﻧﻞ ﺗﻮﺣﯿﺪ ……………………………………………………………………………………………………………..4
1-2- ﻣﺤﻮرﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﻣﺤﺪوده ی ﺗﻮﻧﻞ ﺗﻮﺣﯿﺪ…………………………………………………………………………………….7
1-2-1- ﻣﺤﻮرﻫﺎی ﺷﻤﺎﻟﯽ- ﺟﻨﻮﺑﯽ……………………………………………………………………………………………………….7
1-2-2- ﻣﺤﻮرﻫﺎی ﺷﺮﻗﯽ- ﻏﺮﺑﯽ………………………………………………………………………………………………………….7
1-3- ﻣﺴﺎﯾﻞ و ﻣﺸﮑﻼت ﺗﺮاﻓﯿﮑﯽ ﻣﺤﺪودهی ﺗﻮﻧﻞ ﺗﻮﺣﯿﺪ………………………………………………………………………….9
1-4- ﻣﺸﺨﺼﺎت ﺗﻮﻧﻞ ﺗﻮﺣﯿﺪ……………………………………………………………………………………………………………..10
فصل دوم: تحلیل وضعیت ترافیک تونل
2-1-آﺷﻨﺎﯾﯽ……………………………………………………………………………………………………………………………………15
2-2- ﺳﺮﻋﺖ ﺗﺮاﻓﯿﮏ ﺗﻮﻧﻞ ﺗﻮﺣﯿﺪ……………………………………………………………………………………………………….15
2-3-ﺣﺠﻢ ﺗﺮاﻓﯿﮏ ﺗﻮﻧﻞ ﺗﻮﺣﯿﺪ………………………………………………………………………………………………………….15
2-4- ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺗﺮاﻓﯿﮏ ﺗﻮﻧﻞ ﺗﻮﺣﯿﺪ……………………………………………………………………………………………………….17
ﻓﺼـﻞ ﺳﻮم: ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺷﺪت ﺟﺮﯾﺎن ﻫﻮای ﻻزم ﺑﺮای ﺗﻬﻮﯾﻪی ﺗﻮﻧﻞ ﺗﻮﺣﯿﺪ
3-1- آﺷﻨﺎﯾﯽ……………………………………………………………………………………………………………………………………21
3-2- ﺑﺮﺳﯽ ﺿﺮورت اﻧﺠﺎم ﺗﻬﻮﯾﻪی ﻣﮑﺎﻧﯿﮑﯽ………………………………………………………………………………………..21
3-2-1- اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻓﺮاﻧﺴﻪ…………………………………………………………………………………………………………………..22
3-2-2- اﺳﺘﺎﻧﺪارد ژاﭘﻦ……………………………………………………………………………………………………………………..22
3-3-3- اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻧﺮوژ……………………………………………………………………………………………………………………..22
3-3- ﻣﺤﺎﺳﺒﻪی ﺣﺠﻢ ﻫﻮای ﺗﺎزه ی ﺑﻪ روش ﭘﯿﺎرک……………………………………………………………………………….23
3-3-1- ﺣﺪود ﻣﺠﺎز آﻻﯾﻨﺪهﻫﺎ در ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺗﻬﻮﯾﻪ…………………………………………………………………………..24
3-3-2- اﻧﺘﺸﺎر آﻻﯾﻨﺪهﻫﺎ از وﺳﺎﯾﻞ ﻧﻘﻠﯿﻪی ﺳﻮاری………………………………………………………………………………….26
3-3-3- اﻧﺘﺸﺎر آﻻﯾﻨﺪهﻫﺎ از وﺳﺎﯾﻞ ﻧﻘﻠﯿﻪی ﺳﻨﮕﯿﻦ(ﮐﺎﻣﯿﻮن-اﺗﻮﺑﻮس)ﺑﺎ ﻣﻮﺗﻮر دﯾﺰل ……………………………………….28
3-3-4- اﺳﺘﺎﻧﺪارد آﻻﯾﻨﺪﮔﯽ وﺳﺎﯾﻞ ﻧﻘﻠﯿﻪ……………………………………………………………………………………………..30
3-3-5-ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻫﻮای ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﺮای ﺗﻮﻧﻞ ﺗﻮﺣﯿﺪ ﺑﻪ روش ﭘﯿﺎرک…………………………………………………………….42
3-4-ﻣﺤﺎﺳﺒﻪی ﺷﺪت ﻫﻮای ﻻزم ﺑﺮای ﺗﻬﻮﯾﻪی ﺗﻮﻧﻞ ﺗﻮﺣﯿﺪ ﺑﻪ روشﻫﺎی ﮐﻼﺳﯿﮏ………………………………………43
3-4-1- ﻣﺤﺎﺳﺒﻪی ﺷﺪت ﻫﻮای ﻻزم ﺑﺮ اﺳﺎس رﻗﯿﻖ ﮐﺮدن ﻣﻮﻧﻮاﮐﺴﯿﺪﮐﺮﺑﻦ در ﺗﺮاﻓﯿﮏ ﻋﺎدی…………………………43
3-4-2- ﻣﯿﺰان ﻣﻮﻧﻮاﮐﺴﯿﺪ ﮐﺮﺑﻦ ﺣﺎﺻﻞ از وﺳﺎﯾﻞ ﻧﻘﻠﯿﻪ در ﺗﻮﻧﻞ ﺗﻮﺣﯿﺪ ﺑﻪ روش آﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ……………………………..51
3-4-3- ﻣﺤﺎﺳﺒﻪی ﺷﺪت ﻫﻮای ﻻزم ﺑﺮ اﺳﺎس رﻗﯿﻖ ﮐﺮدن اﮐﺴﯿﺪﻫﺎی ازت………………………………………………….58
3-4-4- ﻣﺤﺎﺳﺒﻪی ﺷﺪت ﻫﻮای ﻻزم ﺑﺮای ﺗﺮاﻓﯿﮏ ﻣﺘﺮاﮐﻢ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی رﻗﯿﻖ ﮐﺮدن ﮔﺎز ﻣﻮﻧﻮ اﮐﺴﯿﺪﮐﺮﺑﻦ………………60
3-4- 5- ﻣﺤﺎﺳﺒﻪی ﺷﺪت ﻫﻮای ﻻزم ﺑﺮای ﺗﺮاﻓﯿﮏ ﻣﺘﺮاﮐﻢ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی رﻗﯿﻖ ﮐﺮدن دوده…………………………………..64
3-4-6- ﻣﺤﺎﺳﺒﻪی ﺷﺪت ﻫﻮای ﻻزم ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم راه ﺑﻨﺪان در ﺗﻮﻧﻞ ﺗﻮﺣﯿﺪ………………………………………………………67
3-4-7- ﺧﻼﺻﻪی ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت ﺷﺪت ﺟﺮﯾﺎن ﻫﻮای ﻻزم در ﺣﺎﻟﺖﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﺮاﻓﯿﮏ……………………………………68
3-5-آﺗﺶﺳﻮزی در ﺗﻮﻧﻞ ………………………………………….………………………………….………………………………….70
3-5-1- اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﺗﻬﻮﯾﻪ اﺿﻄﺮاری ﻫﻨﮕﺎم ﺗﺨﻠﯿﻪ ﺗﻮﻧﻞ………………………………………….………………………………….70
3-5-2- اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﺗﻬﻮﯾﻪ اﺿﻄﺮاری ﺑﻌﺪ از ﺗﺨﻠﯿﻪ ﺗﻮﻧﻞ………………………………….…………………………………………..71
3-5-3- رﻓﺘﺎر دود ﻧﺎﺷﯽ از آﺗﺶ ﺳﻮزی در ﺗﻮﻧﻞ………………………………….………………………………………………..72
3-5-4- ﻣﺤﺎﺳﺒﻪی ﺷﺪت ﺟﺮﯾﺎن ﻫﻮا ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم آﺗﺶﺳﻮزی در ﺗﻮﻧﻞ ﺗﻮﺣﯿﺪ………………………………………………….73
3-6- ﺟﻤﻊﺑﻨﺪی………………………………….…………………….………………………………….………………………………….77
ﻓﺼـﻞ ﭼﻬﺎرم: ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺗﻬﻮﯾﻪی ﻃﻮﻟﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺑﺎد ﺑﺰن ﺳﻘﻔﯽ (ﺟﺖ ﻓﻦ)
4-1-آﺷﻨﺎﯾﯽ………………………………….………………………………….…………………………………………………………….79
4-2- روش ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺗﻬﻮﯾﻪی ﻃﻮﻟﯽ………………………………….…………………………………………………………79
4-2-1- ﻣﺤﺎﺳﺒﻪی اﻓﺖ ﻓﺸﺎر در ﺗﻮﻧﻞ………………………………….……………………………………………………………….79
4-2-2- ﻣﺤﺎﺳﺒﻪی ﺗﻌﺪاد ﺑﺎدﺑﺰنﻫﺎ………………………………….………………………………….………………………………..82
4-3- ﻣﺤﺎﺳﺒﻪی ﮐﻞ اﻓﺖ ﻓﺸﺎر ﺗﻮﻧﻞ ﺗﻮﺣﯿﺪ………………………………….………………………..………………………………83
4-3-1- اﻓﺖ ﻓﺸﺎر ﻧﺎﺷﯽ وﺟﻮد وﺳﺎﯾﻞﻧﻘﻠﯿﻪ PEN EX∆ ……………………………………….………………………………….84
4-3-2- اﻓﺖ ﻓﺸﺎر ﻧﺎﺷﯽ وﺟﻮد وﺳﺎﯾﻞﻧﻘﻠﯿﻪ PVeh∆ ………………………………….…………………………………………….84
4-3-3-اﻓﺖ ﻓﺸﺎر ﻧﺎﺷﯽ از اﺻﻄﮑﺎک ﺳﻄﺢ ﺗﻮﻧﻞ Pfrice∆ ………………………………….…………………………………..85
4-3-4-اﻓﺖ ﻓﺸﺎر ﻧﺎﺷﯽ از ﺑﺎد ﻣﺤﻠﯽ در دﻫﺎﻧﻪﻫﺎی ﺗﻮﻧﻞ Pw∆ ………………………………….……………………………..86
4-5- ﻣﺤﺎﺳﺒﻪی ﺗﻌﺪاد ﺑﺎدﺑﺰنﻫﺎ ………………………………….………………………………….……………………………………87
4-6- ﺟﻤﻊ ﺑﻨﺪی………………………………….………………………………….……………………………….………………………94
ﻓﺼـﻞ ﭘﻨﺠﻢ:ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺗﻬﻮﯾﻪی ﻃﻮﻟﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از دوﯾﻞ ﻣﯿﺎﻧﯽ
5-1- آﺷﻨﺎﯾﯽ………………………………….………………………………….………………………………….………………………..96
5-2- ﻣﺤﺎﺳﺒﻪی ﮐﻞ اﻓﺖ ﻓﺸﺎر در ﺗﻬﻮﯾﻪی ﻃﻮﻟﯽ ﺗﻮﻧﻞ ﺗﻮﺣﯿﺪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از دوﯾﻞ ﻣﯿﺎﻧﯽ……………………………………96
5-2-1- ﮐﻞ اﻓﺖ ﻓﺸﺎر در ﺷﺎﺧﻪی ………………………………………………………………………………………………97AC
5-2-2-ﮐﻞ اﻓﺖ ﻓﺸﺎر در ﺷﺎﺧﻪی BC ……………………………………………………………………………………………..99
5-2-3-اﻓﺖ ﻓﺸﺎر در ﺷﺎﺧﻪی CD …………………………………………………………………………………………………..101
5-3- ﮐﻞ اﻓﺖ ﻓﺸﺎر …………………………………………………………………………………………………………………….108
5-4- ﺟﻤﻊ ﺑﻨﺪی …………………………………………………………………………………………………………………………..110
ﻓﺼﻞ ﺷﺸﻢ:ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺗﻬﻮﯾﻪی ﻃﻮﻟﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻧﺎزل ﺳﺎﮐﺎردو و ﺑﺎدﺑﺰن ﺳﻘﻔﯽ
6-1- آﺷﻨﺎﯾﯽ…………………………………………………………………………………………………………………………………112
6-2-ﻧﺎزل ﺳﺎﮐﺎردو…………………………………………………………………………………………………………………………112
6-3-ﺗﻬﻮﯾﻪی ﻃﻮﻟﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻧﺎزل ﺳﺎﮐﺎردو در دوﯾﻞ ﻣﯿﺎﻧﯽ………………………………………………………………..115
4-3-1-ﻧﺎزل ﺳﺎﮐﺎردو ﺑﺮای ﺗﺨﻠﯿﻪی ﻫﻮای آﻟﻮده از ﻧﯿﻤﻪی اول ﺗﻮﻧﻞ…………………………………………………………116
6-3-2-ﻧﺎزل ﺳﺎﮐﺎردو ﺑﺮای ﺗﺰرﯾﻖ ﻫﻮای ﺗﺎزه ﺑﻪ ﻧﯿﻤﻪی دوم ﺗﻮﻧﻞ…………………………………………………………….118
6-4-ﺗﻬﻮﯾﻪی ﻃﻮﻟﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻧﺎزل ﺳﺎﮐﺎردو و ﺑﺎدﺑﺰن ﺳﻘﻔﯽ در رﺷﺘﻪ ﺗﻮﻧﻞ ﻏﺮﺑﯽ ﺗﻮﺣﯿﺪ……………………………119
6-4-1-ﻃﺮاﺣﯽ ﻗﺴﻤﺖ AB …………………………………………………………………………………………………………120
6-4-2-ﻃﺮاﺣﯽ ﻧﺎزل ﺳﺎﮐﺎردو در ﻗﺴﻤﺖ BC ………………………………………………………………………………….124
6-4-3-ﻃﺮاﺣﯽ ﻧﺎزل ﺳﺎﮐﺎردو در ﻗﺴﻤﺖ CD…………………………………………………………………………………….126 6-4-4-ﻃﺮاﺣﯽ ﻗﺴﻤﺖ DE…………………………………………………………………………………………………………..127
6-5- ﺟﻤﻊﺑﻨﺪی……………………………………………………………………………………………………………………………..131
ﻓﺼـﻞ ﻫﻔﺘﻢ:ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮی و ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدات
ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮی…………………………………………………………………………………………………………………………………..133
ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدات…………………………………………………………………………………………………………………………………….133
منابع و مأخذ ……………………………………………………………………………………………………………………………..135
مهندسی مکانیک
مقطع : کارشناسی
–
تعداد صفحه :153
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
- [purchase_link id=”14933″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 18mb
- فرمت فایل : word
- تعداد صفحه :153