پایان نامه طراحی یک استراتژی کنترل برای هماهنگی توربین بادی و دیزل ژنراتور بر اساس منحنی بار
در نیروگاههای بادی، توربین های بادی سرعت متغیر کوپل شده با ماشین های القایی، به طور گستردهای مورد استفاده قرار میگیرند. با این وجود، استفاده از این توربینها مشکلات خاصی به دنبال دارد. اگر این نوع توربینها در مناطق جدا از شبکه مورد استفاده قرار بگیرند، قادر نیستند فرکانس و ولتاژ شبکه را در محدوده قابل قبول پایدار سازند. همچنین تغییرات بار در طول روز نیز باعث پیچیدهتر شدن حل این مشکل میشود. در این رساله پس از مدلسازی کلیه تجهیزات به طور کامل، ابتدا به بررسی یک سیستم متشکل از سه توربین بادی متصل به یک بار متغیر پرداخته شده که با اضافه کردن یک دیزل ژنراتور نسبتاً کوچک، وضعیت کاری سیستم از لحاظ فرکانس، سطح ولتاژ و کیفیت توان، بهبود داده میشود. این ترکیب نیز مشکلاتی به همراه دارد که در نهایت با ارائه یک استراتژی کنترل سلسه مراتبی مبتنی بر مدیریت انرژی با استفاده از یک دیزل ژنراتور اضافی، مسئله کنترل و برنامهریزی تولید به شکل مناسبی حل می شود. شبیهسازیهای انجام شده توسط نرمافزار PSCAD/EMTDC در انواع شرایط سیستم و حوادث گوناگون، توانایی استراتژی کنترلی ارائه شده را در کنترل و پایدار نمودن سیستم در شرایط مناسب و قابل قبول نشان میدهد.
مهندسی برق و کامپیوتر – قدرت
مقطع : کارشناسی ارشد
فرمت :pdf
تعداد صفحه :150
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
- [purchase_link id=”11470″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 1.8mb
- فرمت فایل : pdf
- تعداد صفحه : 150