پایان نامه مدل سازی انواع خطا در موتورهای القایی و استفاده از تئوری آشوب به منظور شناسایی انواع خطا
در پایاننامه حاضر ابتدا به تشریح علل ایجاد خطا در موتورهای القایی سهفاز پرداخته شده است. سپس عیبهای متداول در موتورهای القایی سه فاز بررسی شده و روشهای معمول تشخیص خطا در موتورهای القایی بیان گردیده اند. همچنین نظریه تابع سیمپیچ شرح داده شده است و روشهای به دست آوردن اندوکتانسها و مشتق آنها توصیف شده اند. به ویژه نحوه به دست آوردن اندوکتانسها در شرایط خطا با استفاده از توزیع واقعی سیمپیچها بیان شده است. با استفاده از روش مذکور، خطاهای میله شکسته، اتصال کوتاه دور به دور در سیمپیچهای استاتور و ناهم-محوری استاتیک و دینامیک بر روی یک موتور نمونه، مورد شبیهسازی قرار گرفته و برای تمام خطاهای مذکور طیف فرکانسی جریان استاتور مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه اسیلاتور duffing به عنوان یک سیستم آشوبناک معرفی شده و کاربرد آن در تشخیص سیگنالهای ضعیف شرح داده شده است. از اسیلاتور duffing جهت تشخیص خطاهای میله شکسته و ناهممحوری دینامیک برای اولین بار در این پایاننامه استفاده شده است. جهت بررسی صحت و اعتبار روش پیشنهادی تشخیص خطا، آزمایشهای لازم در آزمایشگاه انجام شده و نتایج آن با شبیهسازی مقایسه شده است.
مهندسی برق و کامپیوتر -قدرت
مقطع : کارشناسی ارشد
فرمت :pdf
تعداد صفحه :149
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
- [purchase_link id=”11540″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 2.8mb
- فرمت فایل : pdf
- تعداد صفحه : 149