پایان نامه مطالعه و بررسی سیستم اگزوز
موضوع ……………………………………………………………………………………….. شماره صفحه مقدمه …………………………………………………………………………………………. 6
فصل اول – سیکل تخلیه واجزاء تشکیل دهنده سیستم اگزوز ………………….. 6
1-1سیکل تخلیه ………………………………………………………………. 7
1 -1 سوپاپ دود ………………………………………………………………. 7
3-1 – مانی فولد خروجی …………………………………………………… 9
4-1- لوله میانی اگزوز …………………………………………………….. 10
5-1- صدا خفه کن ………………………………………………………….. 10
1 -5 -1صدا از کجا می آید؟ ………………………………………… 11
2 -5-1 طرز کار صدا خفه کن ……………………………………. 11
3- 5 -1 فشار برگشتی صدا خفه کن ……………………………… 14
6 – 1 لوله انتهایی اگزوز ……………………………………………………. 15
فصل دوم-آلودگی های منتشر شده توسط سیستم اگزوز……………………… 16
1-2 مقدمه ……………………………………………………………………………………. 16
2-2 تاریخچه و حوادث تاریخی آلودگی هوا ……………………………………………. 16
3-2 طبقه بندی آلاینده های هوا…………………………………………………………… 17
1 -3- 2از نظر منشاء………………………………………………………………… 17
2-3-2 از نظر اثرات فیزیولوژیکی……………………………………………….. 17 3-3-2 منابع آلودگی هوا ……………………………………………………………. 18
4-3 – 2 انواع آلاینده های خودرو………………………………………………… 18
* مونواکسید کربن و اثرات آن…………………………………………………………….. 18
* اکسید ازت ……………………………………………………………………………………. 22
* ذرات معلّق…………………………………………………………………………………….. 24
* دی اکسید گوگرد……………………………………………………………………………. 26
5-3-2آلودگی هوا و سرطان……………………………………………………………….. 29
فصل سوم- سیستم های اضافه شده به اگزوز برای کارکرد بهتر خودرو…. 32
1-3 سنسور اکسیژن…………………………………………………………………………… 32
2-3کاتالیست کنورتور ……………………………………………………………………………… 34
1-2-3 وظیفه کاتالیست کنورتور………………………………………………………………… 35
2-2-3 نحوه کار کاتالیست ……………………………………………………………………….. 35
3-2-3 اجزاء تشکیل دهنده کاتالیست…………………………………………………………… 36
4-2-3 Wash coat ………………………………………………………… 37
5-2- 2 اجزاء داخل………………………………………………………………………………….. 37
6-2-3دمای Light off ………………………………………………………… 38
6-2-3 مشخصات اصلی یک کاتالیست…………………………………………………….. . 38
7-2-3عوامل موثردر کاهش طول عمر کاتالیست …………………………………………. 39
8-2-3واکنش های صورت گرفته در کاتالیست ………………………………………….. 40
9-2- 3 نتیجه گیری………………………………………………………………………………….. 40
3-3 EGR – EXHAUST GAS RECIRCULATION……………. 41
1-3-3 نحوه کار ……………………………………………………………………………………. 41
4 – 3 سوپر شارژر……………………………………………………………………………………. 44
1-4-2 سوپر شارژر چیست؟ ……………………………………………………………………… 42
2-4-2محاسبات و مسائل مرتبط بین سیستم اگزوز وسوپرشارژر………………………. 47
4 – فصل چهارم
استفاده از تکنولو ژی های جدید در سیستم اگزوز …………………………………………… 48
1-4 استفاده از نانو تکنولوژی در ساخت کاتالیست…………………………………………. 48
1-1-4 نانو تکنولوژی چیست؟……………………………………………………………………. 48
· 2-1-3 کاتالیستهای نانوساختاری………………………………………………………….. 50
2- 4 کاهش مصرف سوخت از طریق تولید جریان الکتریسیته از گرمای هدر شده از سیستم اگزوز…………………………………………………………………………… 51
1-2- 4برنامه ریزی ترمو الکتریکی……………………………………………………………… 52
2-2- 4 هدف طراحی از طراحی این سیستم ………………………………………………….. 53
3-2- 4 پیکربندی مدل تولید الکتریسیته از گرما با حلقه کنترل اولیه……………….. 54
4-2-4 معایب…………………………………………………………………………………………… 56
4-2- 4 پایان ………………………………………………………………………………………….. 56
3- 4 طرح دوم تولید الکتریسیته از گرمای هدر شده اگزوز………………………………. 58
4-4 تحلیل ساختمان سیستم اگزوز برای تولید (استفاده از کامپیوتر در تولید (CAM .59
فصل پنجم
محاسبات مربوط به سیستم اگزوز…………………………………………………………………. 65
1-5 روابط تعیین محل مبدل کاتالیستی ………………………………………………………. 65
2-1-5 معادلات انتقال………………………………………………………………………………. 69
3-1-5 محاسبه تاثیرات مبدل کاتالیستی بر جریان گاز خروجی ……………………….. 73
4-1- 5 مقایسه نتایج ………………………………………………………………………………. 75
5-1-4 بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………. 76
6 -1-4جداول به دست آمده……………………………………………………………………… 78
منابع و مراجع :………………………………………………………………………………………… 78
مهندسی مکانیک
مقطع : کارشناسی
–
تعداد صفحه :78
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
- [purchase_link id=”14464″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 10.8mb
- فرمت فایل : word
- تعداد صفحه :78