پایان نامه نصب سیستم رانش و هم محور سازی موتورهای دریا + اسلاید
چکیده
فصل اول: تاریخچه
1-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………..2
1-2 انواع سیستم رانش درشناور …………………………………………………………………………………………………2
1-2-1 سیستم رانش واترجت …………………………………………………………………………………………………………2
1-2-2 جرخ پره دار………………………………………………………………………………………………………………………3
1-2-3 سیستم رانش الکتریکی ما فوق هادی……………………………………………………………………………………..4
1-3 تاریخچه وطراحی پروانه های کشتی……………………………………………………………………………………..5
1-4 تاریخچه پروانه کشتی…………………………………………………………………………………………………………5
1-4-1 اختراع پروانه های پیچشی……………………………………………………………………………………………………6
1-4-2 اخرین گام………………………………………………………………………………………………………………………..7
1-4-3 پایان چرخ پدالی………………………………………………………………………………………………………………..8
1-5 پروانه چگونه کار می کند…………………………………………………………………………………………………..8
1-6 تراست وموممنتوم (جنبش انی) ……………………………………………………………………………………………9
1-7 ایروفویل …………………………………………………………………………………………………………………………9
فصل دوم: روش نصب استرن تیوپ
2-1 استرن تیوپ……………………………………………………………………………………………………………………….12
2-2 اجزای استرن تیوپ……………………………………………………………………………………………………………..12
2-3 نصب استرن تیوپ……………………………………………………………………………………………………………….13
2-3-1 مرحله اول نصب لوله ان برروی سکشن مربوطه…………………………………………………………………….13
2-3-2 مرحله دوم نصب استرتیوپ……………………………………………………………………………………………….13
2-4 تزریق اپوکس رزین…………………………………………………………………………………………………………..21
2-4-1 چوکها……………………………………………………………………………………………………………………………21
2-4-2 اقدامات اماده سازی برای پمپ کردن اپوکست 36…………………………………………………………………22
2-4-3 پیش گرم کردن وترکیب اپوکست36…………………………………………………………………………………23
2-4-4 پمپاز اپوکست36 ازطریق حفره های تغذیه…………………………………………………………………………..25
2-4-5 پرسازی مجدد اپوکست36……………………………………………………………………………………………….26
2-4-6 زمان اصلاح اپوکست36…………………………………………………………………………………………………26
2-4-7 کارهای نهایی……………………………………………………………………………………………………………….27
فصل سوم: نصب اجزاوسیستم انتقال نیرو
3-1 پیشگفتار…………………………………………………………………………………………………………………………29
3-2 مجموعه (بلوک) فشارمحوری…………………………………………………………………………………………….29
3-3 شرح اجزا……………………………………………………………………………………………………………………….32
3-3-1 شفتها……………………………………………………………………………………………………………………………32
3-3-2 مهره هیدرولیک پروانه…………………………………………………………………………………………………….33
3-3-3 پروانه………………………………………………………………………………………………………………………….33
3-3-4 آب بند………………………………………………………………………………………………………………………..35
3-3-5 آب بندی انواع سیستمها…………………………………………………………………………………………………..35
3-3-6 شرح کلی آب بندها……………………………………………………………………………………………………….38
3-3-7 یاتاقان میانی…………………………………………………………………………………………………………………..39
3-4 نصب اجزا…………………………………………………………………………………………………………………….40
3-4-1 آماده سازی مقدماتی……………………………………………………………………………………………………..40
3-4-2 کارهای مقدماتی قبل ازنصب شفت پروانه………………………………………………………………………….42
3-4-3 آزمایش مهره هیدرولیک………………………………………………………………………………………………..42
3-4-4 نحوه انجام……………………………………………………………………………………………………………………43
3-4-5 نصب شفت پروانه………………………………………………………………………………………………………….47
3-5 فیت کردن پروانه……………………………………………………………………………………………………………50
3-6 نصب شافت و یاتاقان میانی………………………………………………………………………………………………..52
فصل چهارم: هم محورسازی واهمیت ان درنصب سیستمهای دوار
4-1 اهمیت هم محورسازی شفت……………………………………………………………………………………………..54
4-2 هدف هم محورسازی صحیح در شناورها…………………………………………………………………………….55
4-3 علائم عدم هم محورچیست……………………………………………………………………………………………….56
4-4 ایرادات ناشی ازعدم هم راستایی………………………………………………………………………………………..56
4-5 زمان بندی پروسه هم محورسازی………………………………………………………………………………………..58
4-5-1 تخمین زمان موردنیازهم محورسازی………………………………………………………………………………….59
4-5-2 کاهش زمانی که جهت انجام هم محوری مناسب صرف می شود……………………………………………60
4-5-3 چندوقت یک باربایدهم محوری چک شود……………………………………………………………………….60
4-6 طراحی وبازبینی هم محورسازی شافت……………………………………………………………………………….60
4-7 بازبینی درمقابل طراحی……………………………………………………………………………………………………61
4-8 بازبینی…………………………………………………………………………………………………………………………62
4-8-1 طراح ها وجزئیات موردنیاز…………………………………………………………………………………………….62
4-8-2 برای شفت های رانشی………………………………………………………………………………………………….62
4-8-3 محاسبات وپروسه اجرا………………………………………………………………………………………………….63
4-8-4 موتور دیزل………………………………………………………………………………………………………………..63
4-8-5 جعبه دنده های کاهشی…………………………………………………………………………………………………63
4-8-6 پروسه هم محور سازی شفت…………………………………………………………………………………………63
4-8-7 مدل هم محورسازی شفت…………………………………………………………………………………………….63
4-9 هم محورسازی…………………………………………………………………………………………………………….63
4-10 عملیات هم محورسازی شفت…………………………………………………………………………………………64
4-11 افت و شکاف………………………………………………………………………………………………………………65
4-11-1 پیش زمینه تحلیلی………………………………………………………………………………………………………66
4-11-2 اندازه گیری عکس لعملها……………………………………………………………………………………………67
4-12 ارزیابی هم محورسازی………………………………………………………………………………………………..68
4-13 معیارها پذیرش هم محورسازی………………………………………………………………………………………68
4-14 روش بلند کردن باجک……………………………………………………………………………………………….69
4-14-1 بلند کردن………………………………………………………………………………………………………………..73
4-14-2 پایین آوردن……………………………………………………………………………………………………………..74
4-15 اندازه گیری افت وشکاف…………………………………………………………………………………………….75
فصل پنجم: نصب و هم محورسازی موتوراصلی
5-1 پیش گفتار……………………………………………………………………………………………………………………79
5-2 آماده سازی اولیه……………………………………………………………………………………………………………79
5-3 نصب بدپلیت موتور اصلی……………………………………………………………………………………………….81
5-4 کارهای تکمیلی قبل از به آب اندازی…………………………………………………………………………………81
5-5 هم محورسازی نهایی شفت وموتور……………………………………………………………………………………82
5-6 نصب پیچهای اتصال……………………………………………………………………………………………………….83
5-7 چوکهای بدپلیت موتوراصلی وپیچهای فونداسیون………………………………………………………………..83
5-8 چوک گذاری یاتاقان میانی………………………………………………………………………………………………86
منابع و مأخذ……………………………………………………………………………………………………………………………….87
مهندسی مکانیک
مقطع : کارشناسی
–
تعداد صفحه :87
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
- [purchase_link id=”15392″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 19.8mb
- فرمت فایل : word
- تعداد صفحه :87