پایان نامه هماهنگی رله های جریان زیاد با لحاظ کردن عدم قطعیت
امروزه از رله های جریان زیاد جهت دار به طور گسترده در سیستم های شعاعی و حلقوی به عنوان اقتصادی ترین سیستم حفاظتی استفاده می شود. بنابراین مساله هماهنگی رله های اضافه جریان یکی از مسایل با اهمیت در بحث حفاظت سیستم های قدرت می باشد. حل این مساله در سیستم های قدرت با ساختارهای پیچیده بسیار مشکل می باشد. از اولین روشهای به کار رفته در حل این مساله می توان به روشهای مبتنی بر تئوری گراف اشاره نمود. اما با ظهور الگوریتم های هوشمند و توانایی این روش ها در حل مساله بهینه سازی به تدریج این روش ها جایگزین روش های قدیمی شده و مساله هماهنگی در قالب مساله بهینه سازی فرمول بندی گردید. مساله هماهنگی رله های اضافه جریان همواره با عدم قطعیت هایی در شرایط سیستم مواجه می گردد. تغییراتی مانند تغییر دینامیکی ساختار شبکه به دلیل عملکرد سایر رلههای شبکه، توسعه شبکه، تعمیرات و غیره. معمولاً هماهنگی رله های اضافه جریان با در نظر گرفتن یک ساختار مشخص از سیستم انجام می شود. در این صورت تغییر ساختار شبکه باعث تغییر جریان اتصال کوتاه عبوری از رله ها شده و می تواند باعث عملکرد نادرست رله های اضافه جریان گردد. در این پایان نامه مساله هماهنگی با در نظر گرفتن عدم قطعیت ( مثلا خروج برخی خطوط ) بررسی شده است. برای این منظور روش های جدیدی ارائه شده است که می تواند مقادیر بهینه برای هماهنگی رله های اضافه جریان با در نظر گرفتن عدم قطعیت در شبکه ارائه دهد. همچنین روشهای پیشنهادی بر روی شبکه های 8 باس 14 باس آزمایش و مورد ارزیابی قرارگرفته است.
مهندسی برق و کامپیوتر -قدرت
مقطع : کارشناسی ارشد
فرمت :pdf
تعداد صفحه :96
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
- [purchase_link id=”11546″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 2.1mb
- فرمت فایل : pdf
- تعداد صفحه : 96