یک دیدگاه

  1. 1

    ندا

    خیلی ممنون مهندس . امیدوارم به هر چی که میخواین برسین . کار من راه افتاد .

    پاسخ
  2. 2

    نازنین

    کتابچه راهسازی فوق العاده کاملی دارین . در صفحه 67 کتابچه آوردین که قوس های قائم نبایستی در قوس کلوتوئید قرار بگیرن و میتونن در قوس های دایره ای ساده قرار بگیرند . و اما سوالم اینجاست که در محل قوس افقی پروژه ی من که به صورت کلوتوئید و دایره و کلوتوئید میباشد ؛ مجبور هستم از قوس قائم استفاده کنم . آیا این نوع طراحی مورد قبول میباشد ؟‌با تشکر از سایت پر محتوا و کاربردیتون .

    پاسخ
    1. 2.1

      admin

      مهندس نازنین ، برای استفاده از قوس قائم در محل قوس افقی ، بایستی قوس قائم را طوری طراحی نمایید تا قوس قائم بعد از انتهای کلوتوئید اول شروع شده و ضمن انطباق با قوس دایره ای ، قبل از شروع ابتدای کلوتوئید دوم ، به پایان برسد .

      پاسخ
  3. 3

    احمد

    سلام وخسته نباشید
    آقای عبای من برای شما و همکارانتان آرزوی موفقیت و کامیابی دارم کار شما یک جهاد علمی است.
    همانا نیکان در نعمتند/.
    باتشکر

    پاسخ
    1. 3.1

      admin

      مهندس احمد ، رضایت شما دلگرمی ماست ، امیدواریم توانسته باشیم قدم کوچکی در راه علم و دانش برداشته باشیم .

      پاسخ
  4. 4

    Amirreza

    سلام
    من یک پروژه انجام دادم بعد استادمون بهمون گفت که تفسیر منحنی بروکنر رو میخواد (بررسی حالات و قرضه دپو و خط توضیع…)
    باید دقیقا چی بنویسم
    و یک سوال دیگه چجوری باید خط توزیع تو نرم افزار رسم کنم اگه امکانش هست یکم برام توضیح بدید الان باید چی بنویسم یا چیو داخل فایل متنیم برای بررسی این قسمت قرار بدم

    پاسخ
    1. 4.1

      admin

      مهندس Amirreza ،در حل حاضر نتایج خروجی نرم افزار civil3d برای بخش منحنی بروکنر کامل نمیباشد و باید خط توزیع به صورت دستی رسم شود .
      جهت اطلاعات بیشتر در مورد منحنی های بروکنر ،‌ فایل نمونه “بررسی منحنی بروکنر” را از لینک زیر دریافت نمایید .
      http://dl.mohandesidl.ir/2015/1/brokner.rar

      پاسخ
  5. 5

    فرشته

    آقای عبای بهترین ها شایسته شماست . ممنونم ازتون . اصلا هیچی از راهسازی نمیدونستم و به لطف کتابچه شما تونستم پروژم رو کار کنم .

    پاسخ
  6. 6

    shahab

    باسلام
    چند تا سوال داشتم ممنوم میشم اگه جواب بدین
    1- در خصوص ویرایش توپوگرافی توضیحی در جزوه نیست بنظرتون ویرایش سطح مهم نیست؟
    2- سرعت طرح رو از کدوم جدول 80 کیلومتر بر ساعت بدست آوردید؟ در بند 4-3 آیین نامه اصلا اشاره ای به سرعت 80 نشده است.
    در ضمن در صفحه 23 ، مقدار حداقل طول 40 میشه نه 400 و طول در مقیاس 1:2000 معادل 2cm میباشد.

    پاسخ
    1. 6.1

      admin

      مهندس shahab ، از حسن توجه و اطلاع رسانی شما بسیار سپاسگزاریم .
      1-در مورد ویرایش توپوگرافی متوجه منظور شما نشدم ، با توجه به فایل توپوگرافی آماده ، به پیشبرد پروژه پرداخته ایم .
      2- جهت تعیین سرعت طرح ، از آیین نامه قدیمی (نشریه 161 ) به جای آیین نامه جدید(نشریه 415) استفاده شده بود و بنابراین سرعت طرح انتخاب شده اصلاح و معادل 100 کیلومتر بر ساعت خواهد بود .
      3-در صفحه 23 کتابچه،حداقل طول لازم به جای 400 متر(اشتباه محاسباتی)، 40 متر خواهد بود .
      لطفا در صورت مواجه شدن دوباره با اشکال و ابهام ، همینجا مطرح نمایید . با تشکر .
      لینک اصلاحیه
      http://dl.mohandesidl.ir/2015/1/eslah-rahsazi.pdf

      پاسخ
      1. 6.1.1

        shahab

        1-در مورد توپوگرافی در صورتی که سطح ما نامنظم باشد چه ویرایش هایی در سطح لازم میباشد؟
        2-در خصوص ضریب اصطکاک جانبی که با توجه به سرعت طرح 100 کیلومتر بر ساعت باید 0.12 انتخاب شود.
        3-آیا ادامه طراحی با نشریه 161 یا 415؟
        4- در صفحه 24 نوشته شده دقت نمایید از کاهش یا افزایش پی در پی ارتفاع پرهیز کنید.اصولاً در پرگار زنی سعی میکنیم فقط افزایش ارتفاع داشته باشیم یا فقط کاھش ارتفاع.
        خواهشمند است بازبینی و در صورت نیاز اصلاح نمایید.
        با تشکر

        پاسخ
        1. 6.1.1.1

          admin

          در مورد ویرایش منحنی میزان ها و فاصله بین خطوط توپوگرافی ،‌نر م افزار از طریق عمل مثلث بندی یه تقریب بسیار نزدیکی رو به ما میده و بنابراین فواصلی که بین خطوط توپو داریم ، به نوعی پر خواهد شد و در ترسیم های مربوط به پروفیل و مقاطع عرضی مشکلی نخواهیم داشت .
          سرعت طرح در کتابچه 80 انتخاب شده بوده و شما با انتخاب 100 برای سرعت طرح ، محاسبات در ادامه بر اساس سرعت طرح 100 را انجام بدهید . طراحی بر اساس نشریه 415 بوده است .
          در مورد افزایش یا کاهش پی دی پی ، منظور این بوده است که : بهتر هست یا فقط افزایش ارتفاع داشته باشیم و یا فقط کاهش ارتفاع ( به عنوان مثال اگر ارتفاع نقطه A ما 100 باشد و نقطه B ما 200 باشد ، سعی خواهیم کرد با افزایش ارتفاع به تقطه B برسیم ) .
          با تشکر

          پاسخ
  7. 7

    mehran

    سلام خسته نباشبد، وقتی مقاطع عرضی رسم میکنم اصل مقطع خیلی کوچیک رسم میشه،چطوری مقیاس مقطع جاده رو بزگ کنم که بطور واضح توی پرینت بیوفته؟؟؟
    وقتی که منحنی بروکنر رو ترسیم میکنم همیشه منحنی صعودی هست یعنی خاکبرداری دارم، حتی از عمد خط پروژه رو بالاتر انتخاب کردم که خاکریزی داشته باشم ولی بازم همون جور ضلع صعودی رو طی میکنه!!!
    با سپاس فروان از شما و سایت خوبتون که در راستای راهنمایی و کمک به دانشجویان ومهندسین قدم گذاشتید.
    در ضمن روز مهندس رو بر همه ی مهندسان تبریک عرض میکنم، پاینده و پیروز باشید.

    پاسخ
    1. 7.1

      admin

      مهندس mehran ، امکان اینکه فقط مقیاس مقطع جاده رو تغییر بدین وجود نداره . البته موقع پرینت گرفتن میتوانید در مقیاس بزرگتری پرینت بگیرید . با توجه به یکپارچه بودن پروفیل های عرضی در صورتی که از مقیاس بزرگتری برای پرینت استفاده نمایید ارتفاع و به طور کلی شکل هندسی خاکبرداری ها و خاکریزی ها هم به همراه مقطع جاده بزرگتر خواهد شد .
      در مورد منحنی بروکنر ، با توجه به اینکه مقدار تجمعی خاکبرداری و خاکریزی نشان داده میشود ، بایستی در محل های خاکبرداری و خاکریزی جهت منحنی تغییر پیدا کند . در غیر اینصورت منحنی به درستی رسم نشده است . مراتب کار را به همان ترتیب اشاره شده در کتابچه ، دنبال نمایید ، حتما نتیجه خواهید گرفت .
      با تشکر

      پاسخ
  8. 8

    sanam

    با سلام و خسته نباشید
    1-معادل سازی واریانت ها با 3 خط شکسته چه تفاوتی با 4 خط شکسته داره ؟ منظور از نظر محاسبات بعدی و رسم قوس ها و….
    2 – اگه مسیری که با 4 خط شکسته معادل میشه با 3 خط معادل کنیم ولی انحراف از واریانت های رسم شده زیاد بشه چه مشکللی پیش میاد ؟

    پاسخ
    1. 8.1

      admin

      مهندس sanam ، محاسبات هیچ تفاوتی نخواهد داشت . در 3 خط شکسته از 2 قوس افقی استفاده خواهیم کرد و در 4 خط شکسته از 3 قوس افقی .
      استفاده از روش پرگار زنی برای پیدا کردن بهینه ترین مسیر میباشد و این بدین معنی نیست که استفاده از سایر واریانت ها اشتباه است . با توجه به این نکته ، استفاده از 3 خط شکسته به جای 4 خط شکسته و به اصطلاح با کم کردن تعداد قوس های افقی ، هیچ مشکلی در محاسبات و روند کلی انجام پروزه نخواهیم داشت . البته باید توجه داشت که اختلاف ارتفاعی در مسیر انتخابی نیز خیلی زیاد نباشد . استفاده از قوس های کمتر حتی بهتر نیز میباشد . کوتاه بودن طول مسیر نیز نقش زیادی در بهینه بودن واریانت انتخابی ما خواهد داشت .

      پاسخ
  9. 9

    مهدی

    سلام مهندس.فایل عالی بود.ممنونم.

    پاسخ
  10. 10

    اشکان

    مرسی ار بابت مطلبی که روی نت به صورت آزاد قرار دادید انشالله که بیشترین سود معنوی شامل حال خودتون پدر و مادرو خانواده محترمتون بشه.
    با تشکر فراوان

    پاسخ
  11. 11

    آریا

    مهندس عبای گرامی تشکر .. کار بررگی انجام دادین که قدردانی میکنم … موفق باشید.

    پاسخ
  12. 12

    سیروس

    باسلام و عرض ارادت.اقای مهندس واقعا خدا خیرتون بده و اگر پدر و مادرتون در قید حیات هستن که خدا نگهدارشون باشه و درغیر اینصورت خدا قرین رحمت بفرمایند.ممنون و نشکر

    پاسخ
  13. 13

    علیرضا

    سلام مهندس.خدا قوت.درود بر شرفت که همچین فایلی رو رایگان در اختیار همه قرار دادی.

    پاسخ
  14. 14

    آروین

    از شما بابت زحماتی که برای این کتابچه کشیده اید سپاس گذارم خیلی مفید واقع شد

    پاسخ
  15. 15

    سمیرا

    ممنونم از زحماتتون . اجرتون با خدا .

    پاسخ
  16. 16

    حسن

    سلام . میشه رو سازی رو هم با این نرم افزار انجام داد . جزوتون واقعا عالیه . روسازی رو انجام ندادید نمون انجام شده رو سازی رو هم دارید . خدا عمرت بده . . .

    پاسخ
  17. 17

    حسن

    با سلامی دو باره شما عمق اسمبلی رو 20 سانتی متردر نظر گرفتید ما باید ضخامت رو سازی رو در نظر بگیریم .؟

    پاسخ
    1. 17.1

      admin

      بله ، ضخامت روسازی رو در نظر بگیرید .

      پاسخ
  18. 18

    محبوب

    سلام و عرض ادب به ادمین (های) این صفحه تقدیم میدارم. تشکر از زحمات شما بابت سایت فوق عالی تان. جزاک الله خیرا کثیرا

    ادمین عزیز رمز فایل را ناقص نادرست نوشته اید. با رمز فعلی اکسترکت نمیشه. باید در اول رمز فعلی .www اضافه نمایید یعنی mohandesidl.ir را به www .mohandesidl.ir تبدیل نمائید. پاینده باشید.

    پاسخ
    1. 18.1

      admin

      رمز فایل بررسی گردید و همان رمز اعلام شده صحیح میباشد .

      پاسخ
  19. 19

    mohammad

    واقعا ممنونم..خیلی بهم کمک کرد در انجام پروژه

    پاسخ
  20. 20

    z

    سلام ببخشید یه سوال دارم توی کتابچه قسمت رسم کمان اندازه دهانه پرگار رو دو سانتی متر در نظر گرفتید میشه بگید چجوری فاصله بین منحنی های تراز به دست میاد؟

    پاسخ
    1. 20.1

      admin

      با عرض سلام و وقت بخیر
      طبق توضیحات صفحات 21تا 23 کتابچه ، اختلاف تراز ارتفاعی دو خط کناری در نقشه توپوگرافی را با مراجعه به نقشه و خواندن ترازهای ارتفاعی منحنی های مجاور هم به دست میاریم . به عنوان مثال در صورتی که این اختلاف 2 متر باشد ، این 2 متر رو تقسیم بر شیب طولی راه (که در صفحه 21 به دست آوردیم) ، خواهیم نمود . حاصل این محاسبه که حداقل طول لازم میباشد ، در این مثال 40 متر آمده که بایستی در اصل دهانه پرگار را به اندازه 40 متر باز نماییم ، ولی با توجه به اینکه نقشه ما در مقیاس 1:2000 و کوچک شده میباشد بایستی این 40 متر را تقسیم بر 2000 نماییم تا مقدار 2 سانتی متر ، جهت باز شدن دهانه پرگار بر روی نقشه توپوگرافی به دست آید .

      پاسخ
  21. 21

    م.

    سلام. خسته نباشید اقای مهندس . کتابچه فوق العاده ایه، واقعا نمیدونم چجوری تشکر کنم. ان شاالله به هر چی میخواین برسین.

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهندسی دانلود mohandesidl.ir 2012-2019