پایان نامه ارشد مطالعه و بررسی انواع سیستم های فرمان در خودروهای سواری
مقطع : کارشناسی ارشد مکانیک – خودرو
چکیده
سیستم های فرمان خودرو را می توان شامل اهرم بندی فرمان و جعبه فرمان دانست . اهرم بندی فرمان از لحاظ تئوری از اصل آکرمان پیروی می کند ولی در حالت واقعی برای پایداری جهتی خودرو از اصل آکرمان مقداری انحراف دارد . نمونه ای از اصل آکرمان در کالسگه های قدیم دیده می شود که دو چرخ جلو حول یک مرکز لولا شده می چرخند . در سرعت های پایین خودرو در مسیر فرمان داده شده می پیچد . در سرعت های بالا با بیش فرمانی و کم فرمانی روبرو می شویم ، اگر چه بیشتر با کم فرمانی روبرو هستیم ولی باید هر دو اثر را کاهش دهیم . با تقویت نیروی جانبی در تایر ها این مشکلات در سیستم های فرمان حل می شوند . با چهار چرخ فرمان کردن خودرو ها و طراحی سیستم های نیروی جانبی در تایرها افزایش می یابد و در نتیجه به پایداری جهتی خودرو می رسیم . همزمان فرمان پذیری خودرو افزایش می یابد .
برای افزایش نیروی اعمال شده بر غربیلک جعبه فرمان را طراحی می کنیم . در جعبه فرمان های معمولی نیروی اعمال شده بر غربیلک فرمان باید بزرگتر باشد ، همچنین جابجایی نیرو نیز بیشتر است . با به کار بردن جعبه فرمان های قدرتی نیروی اعمال شده بر غربیلک فرمان و جابجایی نیروی اعمال شده کاهش می یابد . در فصل اول به بررسی سیستم فرمان خودرو می پردازیم . در فصل دوم به بررسی هندسه سیستم فرمان می پردازیم ، در این فصل نسبت فرمان متغیر و نسبت فرمان دینامیکی را تعریف می کنیم . در فصل سوم سیستم فرمان هیدرولیکی پراید را معرفی می کنیم و در فصل های بعدی آشنایی با نرم افزار ADAMS و آنالیز نتایج آن می پردازیم.
فهرست
فصل اول
1-معرفی سیستم فرمان 3
انواع سیستم فرمان درAdams: 4
2- اجزای سیستم فرمان 6
3- انواع جعبه فرمان 6
1-3- جعبه فرمان ساچمه ای 7
2-3- جعبه فرمان شانه ای: 8
4- نسبت فرمان 9
1-4- نسبت فرمان متغیر 10
5- سیستم فرمان هیدرولیکی 10
1-5- انواع فرمان های هیدرولیکی 11
2-5- اجزای سیستم فرمان هیدرولیکی 11
1-2-5- پمپ فرمان هیدرولیکی 13
2-2-5- شیلنگ ها و اتصالات 14
3-2-5- روغن فرمان هیدرولیکی 14
4-2-5- کلید فشار سیستم هیدرولیکی 14
3-5- جعبه فرمان ساچمه ای هیدرولیکی 14
4-5- جعبه فرمان شانه ای هیدرولیکی 15
5-5- جعبه فرمان با نیروی کمکی 15
6- سیستم فرمان الکترونیکی 17
1-6- طرح یک سیستم EPS بر روی ستون فرمان 18
2-6- مقایسه سیستم فرمان هیدرولیکی و الکترونیکی 19
3-6- مزیت های سیستم فرمان الکترونیکی 21
فصل دوم
1.مزیت مکانیکی: 23
2.نسبت فرمان(نسبت دنده): 23
3.زاویه کمبر(Camber Angle): 23
4.شیب محورفرمان(King pin angle): 24
5.زاویه مجموع: 24
6.انحراف فرمان(scrub radius): 25
7. زاویه کستر(caster angle): 25
8. زاویه تو (toe angle): 26
9. زاویه آکرمان(ackerman angle): 27
10.ست بک (setback): 27
نیروهای وارده برفرمان: 28
فصل سوم
مجموعه پمپ هیدرولیک : 35
مخزن هیدرولیک: 35
لوله های انتقال سیال: 36
فصل چهارم
آشنائی با نرم افزارADAMS 38
نرم افزارADAMS 39
ADMS/ SOLVER -1: 39
ADAMS/ VIEW -2: 40
ADAMS/ TIRE -3 2: 42
ADAMS/ ENGINE -4: 43
ADAMS/ AIR CRAFT -5: 44
ADAMS/ CAR -6 : 45
ADAMS/ CHASSIS -7: 46
فصل پنجم
Adams/car 53
محیطهای کاریAdams/car: 54
مزایای Adams/car: 56
آنالیزجابجایی چرخها: 63
static loads: 64
steering (اجرای آنالیز فرمان): 65
فصل ششم
نتایج آنالیز سیستم فرمان(steering ) 67
منابع 81
–
تعداد صفحه :90
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
-
-
- [purchase_link id=”34277″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 6mb
- فرمت فایل : word
- تعداد صفحه :90
-