عنوان : پروژه مکانیک بررسی و عیب یابی سیستمهای بنزینی انژکتوری پژو 206
رشته : مجموعه مکانیک
معرفی و مقدمه ای کوتاه از پایان نامه بررسی و عیب یابی سیستمهای بنزینی انژکتوری پژو 206
امروزه خودروها یکی از عوامل مهم آلودگی هوا و محیط زیست به شمار می روند. از طرفی بحران انرژی و افزایش روزافزون بهای سوخت و انرژی را در دهه ها و سالهای اخیر شاهد هستیم. این عوامل در کنار سایر دلایل موجب شد که خودروسازان به کاهش مصرف سوخت در خودروهایشان توجه نمایند.
برای رسیدن به این هدف سیستم سوخت رسانی خودروها به تدریج اصلاح و متحول شده و از کاربراتوری و دهانه ونتوری به انواع سیستمهای انژکتوری تغییر یافت.
در کشور ما نیز در سالهای اخیر این تغییرات به تدریج در حال شکل گیری است و به زودی خودروهای داخلی بصورت انژکتوری تولید و ارائه خواهند شد. لذا با توجه به جدید بودن این سیستم ها در ایران و در راستای اهداف آموزشی و مسئولیتی که بر دوش خود احساس می کردیم بر آن شدیم تا به یاری خداوند علیم و با تهیه این مجموعه گامی هرچند کوچک در جهت معرفی این سیستمها و افزایش سطح دانش هنرجویان برداریم .
فهرست پروژه مکانیک بررسی و عیب یابی سیستمهای بنزینی انژکتوری پژو 206
فصل اول: کلیات 1
بخش اول : مقدمه 1
چرا تزریق سوخت ؟ 1
سیستم تزریق سوخت چیست؟
بخش دوم : مروری بر تاریخچه سیستمهای بنزینی انژکتوری 4
بخش سوم : مزایای خودروی انژکتوری نسبت به خودروی کاربراتوری 6
چکیده مزایا و معایب سیستم انژکتوری نسبت به کاربراتوری
الف – مزایا 8
ب – معایب 8
بخش چهارم : انواع سیستمهای تزریق سوخت الکترونیکی 9
1- تزریق سوخت زمان بندی شده Timed fuel injectio
2- تزریق سوخت با جریان مداوم Continuous fuel injection
3- تزریق سوخت در محل دریچه گاز (TBI) Throttle body fuel injection
بخش پنجم : انواع پاشش انژکتوری 13
- (پاشش تک نقطهای) MPI
- (پاشش چند نقطهای) MPI
- (پاشش گروهی) GDI
فصل دوم: معرفی سیستمهای تزریقی سوخت کارخانجات مختلف
بخش اول 13
- سیستم تزریق سوخت بوش13
- سیستم توزیع سوخت K-Jetronic, KE-Jetronic
- سیستمهای تزریق سوخت L- Jetronic
- سیستم های زیر گروه (LE-LU-L3-LH-MONO) L-Jetronic
- سیستم تزریق Mono – Jetronic
- سیستمهای تزریق سوخت Mono,M,ME)) Motronic
بخش دوم : سیستمهای تزریق سوخت جنرال موتورز
- سیستم تزریق سوخت در محل دریچه گاز (TBI)
- سیستم تزریق سوخت چند دهانهای (MPFI)
- سیستم تزریق سوخت دیجیتال (OFI)
- سیستم تزریق سوخت ترتیبی (SFU)
بخش سوم : سیستمهای تزریق سوخت فورد
- سیستم تزریق سوخت مرکزی
- سیستم تزریق سوخت دهانهای
بخش چهارم : سیستمهای تزریق سوخت کرایسلر
- سیستم تزریق سوخت چند دهانه
- سیستم تزریق سوخت یک نقطهای (SPI)
فصل سوم بررسی سیستمهای انژکتوری خودروهای داخلی
شرکت خودروسازی ایران خودرو :
شماتیک ارتباط بین سنسورها و عملگرها با ECU
قاعده کلی عملکرد 26
لیست قطعات 28
مجموعه باک بنزین 31
فیلتر بنزین 32
ریل سوخت 32
رگولاتور فشار بنزین 33
انژکتورها 34
کنیستر(بازیاب بخار بنزین) 35
پمپ بنزین برقی 36
محفظه دریچه گاز 36
گرم کن دریچه گاز 37
موتور مرحلهای دور آرام ( استپ موتور) 38
پتانسیومتر دریچه گاز (TPS ) 39
سنسور فشار هوای ورودی (MAP ) 39
سنسور دمای هوای ورودی 40
واحد کنترل الکترونیکی (ECU ) 41
چراغ عیب یابی 42
کوئل دوبل 43
رله دوبل 43
رله قطع کن کمپرسور کولر 45
سنسور دور موتور 45
سنسور سرعت خودرو 45
سنسور فشار روغن موتور 46
سوئیچ اینرسی 46
سنسور دمای مایع خنک کننده 47
سنسور اکسیژن 48
پتانسیومتر(تنظیم کننده)CO
کاتالیست 49
شماره قطعات نقشههای الکتریکی52
بخش دوم : عیبیابی سیستم انژکتوری 57
نکات ایمنی 57
راهنمای مقدماتی عیبیابی 59
فلوچارت عیبیابی 60
خواندن خطاها61
نحوه چک کردن سلامت سیمها 62
چک کردن عدم قطعی سیمها و عایقبندی آنها 62
تجزیه و تحلیل نتایج 63
عیـبیابــیECU ، سنسورها، عملگرها 68
عیب یابی و رفع عیب کنترل یونیت (ECU) 67
معرفی و عملکرد
نحوه عملکرد ECU در شرایط مختلف 66
روش تجدید حافظه کردن ECU
نکات ایمنی مربوط به ECU
سنسور دمای آب 73
سنسور دمای هوای ورودی 74
سنسور فشار هوای منیفولد ورودی (MAP سنسور) 75
سنسور سرعت خودرو 76
موتور مرحلهای دور آرام (استپر موتور ) 77
پتانسیومتر دریچه گاز79
سنسور دور موتور 82
انژکتــورهــا 83
عملکرد کویل 2 و 1 85
پمپ بنزین برقی 86
ولتاژ باتری 87
تستهای بعد از تعمیر سیستم سوخت رسانی 89
تستهای سیستم سوخت رسانی 90
تست آوانس جرقه 92
جدول تست مدارها 93
جدول تست قطعات 97
شرح پایه کانکتورها 98
سیستم سوخت رسانی و کنترل گازهای خروجی خودروی پراید انژکتوری (سایپا یدک) 101
توضیح شماتیک سیستم 102
طرح کلی سیستم 104
تشریح اجزاء سیستم 105
الف ) سنسورها 99
سنسور دمای هوا (ATS) 106
سنسور دمای آب (CTS) 106
سنسور فشار هوای منیفولد (MAP) 107
سنسور اکسیژن 107
سنسور وضعیت دریچه گاز (TPS) 108
سنسور دور موتور و موقعیت زاویهای میللنگ 109
ب ) عملگرها (Actuators) 110
انژکتور 111
شیر برقی (سوپاپ برقی) EGR
شیر برقی دور آرام 111
شیر برقی کنیستر (استکانی ضد تبخیر) 112
کوئل 113
رله اصلی 114
پمپ سوخت 114
واحد کنترل الکترونیکی موتور (ECU) 116
عیـب یابــی سنسورها، عملگرها 109
تنظیم زمان جرقه 117
سنسور دمای آب 118
سنسور دمای هوای ورودی 120
سنسور فشار هوای منیفولد 121
سنسور موقعیت دریچه گاز 123
سیگنال مشخص کننده سیلندر 1 ارسالی از دلکو (سنسور TDC) 125
سیگنال زاویه میللنگ، ارسالی از دلکو (سنسور RPM ) 126
سنسور اکسیژن 127
رله اصلی 129
شیر برقی کنیستر 131
شیر برقی EGR
شیر برقی دور آرام 135
انژکتورها (4-3-2-1) 137
فصل چهارم:عیب یابی انژکتور 206
آشنایی با کاربراتور و دلکو و معایب ذاتی آنها
واحد کنترل الکترونیکی :
موارد ایمنی حفاظت از ECU :
دلایل و روش تجدید حافظه ECU پژو 206 ایران :
آشنایی با اثرات خرابی ظاهری ECU در روی خودرو :
آشنایی با اثرات خرابی ظاهری سنسور دور موتور در روی خودرو:
آشنایی با اثرات خرابی ظاهری سنسور موقعیت دریچه گاز در روی خودرو
آشنایی با اثرات خرابی ظاهری سنسور فشار گاز کولر در روی خودرو:
آشنایی با اثرات تخریبی ظاهری سنسوردمای هوای ورودی(منیفوند)در روی خودرو:
آشنایی با اثرات خرابی ظاهری سنسور فشار هیدرولیک فرمان در روی خودرو :
آشنایی با سیستمهای :Closed loop, Opened loop
انژکتورها یا :Injectors
آشنایی با اثرات خرابی ظاهری پمپ بنزین در روی خودرو :
آشنایی با اثرات خرابی ظاهری شیر برقی کنیستر در روی خودرو :
تجهیزات مورد استفاده برای تست و رفع عیب سیستم انژکتور و الکترونیک پژو 206 :
فهرست قطعات شماتیک سیستم انژکتور پژو 206 موتور TU3 JP/L4
موتورهای TU5 ، cc 1587 و ECU از نوع Bosch Me7.4.4 مولتی پلکس:
منابع و مواخذ:
197
مهندسی مکانیک
مقطع : کارشناسی
–
تعداد صفحه :160
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
-
-
- [purchase_link id=”14275″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 8mb
- فرمت فایل : word
- تعداد صفحه :160
-