عنوان : پروژه مکانیک بررسی و تشریح عملکرد سیستم های موتور هواپیما و سیستم های بال و بدنه
رشته : مجموعه مکانیک
معرفی و مقدمه ای کوتاه از پایان نامه بررسی و تشریح عملکرد سیستم های موتور هواپیما و سیستم های بال و بدنه
در مراجع و کتب متداول مکانیک پرواز، معادلات حرکت هواپیما عمومآ با فرض صلبیت سازه هواپیما بدست می آیند و از اثرات انعطاف پذیری سازه صرف نظر می گردد. در مواردی که فرکانسهای طبیعی دینامیک هواپیما با فرض صلبیت، اختلاف زیادی با فرکانسهای طبیعی ارتعاشی سازه داشته باشند فرض صلبیت جهت تحلیل دینامیکی هواپیما تا حد قابل قبولی با واقعیت سازگار خواهد بود. اما با افزایش انعطاف پذیری سازه و کاهش فرکانسهای طبیعی ارتعاشی سازه این اختلاف کاهش یافته و فرض صلبیت سازه دیگر قابل قبول نخواهد بود. این امر متخصصین این رشته را بر آن داشته است که در بدست آوردن معادلات حرکت هواپیما، انعطاف پذیری سازه را نیز مد نظر قرار دهند.
با ساخت هواپیماهای بزرگتر با بدنه طویل و دهانه بال بسیار بیشتر در دهه پنجاه میلادی و نیز بکارگیری موتور جت و افزایش سرعت هواپیماها مشکلات متعددی که بعضآ منجر به سوانح مرگباری گردید، پدیدار گشت. همچنین بکارگیری آلیاژهای جدید و مواد مرکب نوظهور در سالهای بعد باعث افزایش چشمگیر انعطاف پذیری سازه گردید؛ به گونه ای که عدم در نظر گرفتن انعطاف پذیری سازه در هواپیماهای با سرعت زیر صوت و گذر صوت بزرگ و نیز جنگنده های مافوق صوت نه تنها باعث کاهش دقت و صحت تحلیلها می گردید، بلکه نتایجی کاملآ نادرست را در اختیار تحلیل گران قرار می داد.
فهرست پروژه مکانیک بررسی و تشریح عملکرد سیستم های موتور هواپیما و سیستم های بال و بدنه
فصل اول : آشنایی با قسمتهای مختلف موتور جت
- موتور توربینی
- کار چرخه و رانش
1-2-1- عوامل موثر بر نیروی رانش
1-2-2- راندمان موتور
- انواع موتورهای جت
1-3-1- Turbo Prop
1-3-2- Bypass Jet
1-3-3- Turbo Fan
1-3-4- Turbo Shaft
1-3-5- Turbojet Engines
- مصرف سوخت ویژه ( SFC ) :Specific Fuel Consumption
1-4-1-COMPRESSOR
1-4-1-1- centrifugal flow compressor
1-4-1-2- Advantages & disadvantages
1-4-2- Axial flow compressor
- عللStall کمپرسور
- ساختمان توربین
1-6-1- Nozzle Guide Vanes ( NGVs )
1-6-2- Turbine Blades
1-6-3- Turbine Discs
1-6-4- Turbine Shaft
- انواع روغن جت
فصل دوم : بررسی اثرات تغییر شکل بال و بدنه بر روی معادلات حرکت هواپیما
2-1- اثرات انعطاف پذیری سازه بر روی دینامیک و کنترل هواپیما
1-2-1- فلاتر
1-2-2- اثر معکوس الران
1-2-3- کاهش توان الویتور و رادر
1-2-4- خستگی سازه ای
1-2-5- تغییر دینامیک و کنترل پذیری هواپیما
فصل سوم : تحلیل استاتیکی اثر انعطاف پذیری بدنه بر روی پایداری طولی و سمتی
3-تحلیل استاتیکی اثر انعطاف پذیری بدنه بر روی پایداری طولی و سمتی
3-1- مقدمه
3-2- اثرات خمش بدنه ناشی از نیروی الویتور بر روی توان الویتور و پایداری طولی هواپیما
2-3- اثرات خمش بدنه ناشی از نیروی دم عمودی و رادر بر روی توان دم عمودی و پایداری سمتی هواپیما…..
2-4- بررسی اثر انعطاف پذیری بدنه بر کاهش پایداری عرضی و طولی و نیز کاهش توان الویتور و رادر هواپیمای مسافربری ایران 140
2-4-1- بررسی کاهش پایداری طولی و توان الویتور
2-4-2- بررسی کاهش پایداری سمتی و توان رادر
فصل چهارم : معادلات حرکت شش درجه آزادی هواپیمای الاستیک
4- معادلات حرکت شش درجه آزادی هواپیمای الاستیک
4-1- مقدمه
4-2- بدست آوردن معادلات حرکت هواپیمای الاستیک
4-2-1 دینامیک جسم الاستیک نامقید
3-2-2- محورهای میانگین
4-2-3- مودهای ارتعاشی آزاد
4-2-4- معادلات حرکت هواپیمای الاستیک
4-2-5- نیروهای تعمیم یافته
4-2-6- تعیین نیروهای آیرودینامیکی
4-2-6-1 تعیین نیروی برا و گشتاور پیچ ناشی از ارتعاش خمشی و پیچشی بال
4-2-6-2- تعیین تغییرات نیرو و گشتاور آیرودینامیکی دم افقی با در نظر گرفتن خمش بدنه خمش بدنه
4-2-6-3- تعیین تغییرات نیرو و گشتاور آیرودینامیکی دم عمودی با در نظر گرفتن خمش بدنه
فصل پنجم :تعیین فرکانسهای طبیعی و شکل مود ها به روش شکل مودهای فرضی
5-تعیین فرکانسهای طبیعی و شکل مودها به روش شکل مودهای فرضی
5-1- مقدمه
5-2- روش شکل مودهای فرضی
5-2-1- بدست آوردن معالات حرکت جرمهای متمرکز
5-2-2- بدست آوردن شکل مودها و فرکانسهای طبیعی
5-2-3- حل معادله ارتعاشی سیستم با استفاده از مختصات نرمال
5-3- بدست آوردن فرکانسهای طبیعی بال و بدنه هواپیمای ایران 140
5-3-1- بدست آوردن فرکانس طبیعی بال هواپیمای ایران 140
5-3-2- بدست آوردن فرکانس طبیعی بدنه هواپیمای ایران 140
فصل ششم : شبیه سازی پرواز هواپیمای الاستیک
6- شبیه سازی پرواز هواپیمای الاستیک
6-1 مقدمه
6-2- معادلات و روابط لازم برای شبیه سازی پرواز
6-2-2- محاسبه نیروهای آیرودینامیکی
6-2-3- گسسته سازی معادلات و برنامه کامپیوتری
6-3- نتایج شبیه سازی پرواز هواپیمای الاستیک
6-3-1- پاسخ هواپیمای الاستیک به ورودی الویتور
6-3-2- پاسخ هواپیمای الاستیک به ورودی رادر
فصل هفتم : نتیجه گیری و پیشنهادات
7- نتیجه گیری و پیشنهادات
7-1- نتایج حاصل از بررسی اثر انعطاف پذیری بدنه بر روی دینامیک هواپیما
7-2- پیشنهادات
مراجع
پیوست
مهندسی مکانیک
مقطع : کارشناسی
–
تعداد صفحه :130
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
-
-
- [purchase_link id=”14157″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 3.3mb
- فرمت فایل : word
- تعداد صفحه :130
-