پایان نامه سیستمهای سازه ای جدید سازه های یکپارچه کششی و کابل – میله
چکیده :
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول
مقدمه 1
1ـ1ـ کنترل فرکانس ـ بار سیستم قدرت 3
1ـ2ـ سیستم کنترل فرکانس ـ بار در محیطهای تغییر ساختار یافته 5
فصل دوم
ساختارهای مختلف سیستم کنترل فرکانس ـ بار در سیستمهای قدرت 10
2ـ1ـ اصول کنترل فرکانس در شبکه¬های با ساختار متمرکز 11
2ـ2ـ کنترل فرکانس در محیطهای تغییر ساختار یافته 13
2ـ2ـ1ـ کنترل فرکانس بصورت PLURALISTIC 14
2ـ2ـ1ـ کنترل فرکانس بصورت سلسله مراتبی 15
2ـ3ـ تفاوتهای موجود بین ساختارهای Pluralistic و سلسله مراتبی 16
2ـ4ـ کنترل فرکانس در شرایط استقلال محلی محدود 18
2ـ4ـ1ـ کنترل فرکانس بصورت PLURALISTIC تحت شرایط Autonomy 20
2ـ4ـ2ـ کنترل فرکانس بصورت سلسله مراتبی تحت شرایط Autonomy 22
2ـ5ـ بررسی انواع قراردادهای تبادل توان در سیستمهای قدرت تغییر ساختار یافته 25
2ـ5ـ1ـ کنترل فرکانس بصورت Free 26
2ـ5ـ2ـ کنترل فرکانس بصورت Charged 26
2ـ5ـ3ـ کنترل فرکانس بصورت دوطرفه یا Bilateral 28
فصل سوم
تعیین واحدهای نیروگاهی شرکت کننده در کنترل فرکانس سیستم قدرت در محیطهای تغییر ساختار یافته 29
3ـ1ـ روش ریاضی برای انتخاب واحدهای نیروگاهی شرکت کننده در کنترل فرکانس سیستمهای قدرت تغییر ساختار یافته 30
3ـ1ـ1ـ تعیین ذخیره توان و سرعت تغییر تولید لازم برای تأمین توان مورد نیاز سیستم کنترل فرکانس ـ بار در محیطهای تغییر ساختار یافته 35
3ـ2ـ برنامه¬ریزی سیستم کنترل فرکانس با استفاده از خصوصیات سیستم طراحی شده 36
3ـ3ـ بدست آوردن میزان ظرفیت توان و سرعت تغییر تولید توان مورد نیاز سیستم کنترل فرکانس براساس اطلاعات و سوابق سیستم تحت مطالعه 39
فصل 4
الگوریتم سیستم کنترل فرکانس ـ بار پیشنهادی برای محیطهای تغییر ساختار یافته سیستم قدرت 42
4ـ1ـ روالهای مربوط به سیستم فرکانس، در سیستمهای قدرت تغییر ساختار یافته 45
4ـ2ـ الگوریتم توزیع اقتصادی بار برای سیستم کنترل فرکانس ـ بار در حالت بهینه اقتصادی 47
4ـ2ـ1ـ شاخص انحراف از نقطه کار بهینه اقتصادی 50
4ـ2ـ2ـ پیاده¬سازی مدل ریاضی الگوریتم توزیع اقتصادی بار برای سیستم کنترل فرکانس ـ بار در سیستمهای قدرت تغییر ساختار یافته 53
4ـ3ـ مدل دینامیکی سیستم کنترل فرکانس در محیطهای تغییر ساختار یافته 58
4ـ3ـ1ـ بدست آوردن ماتریس مشارکت واحدهای نیروگاهی در محیطهای تغییر ساختار یافته 59
4ـ3ـ2ـ پیاده¬سازی بلوک دیاگرام کنترلی سیستم کنترل فرکانس دو ناحیه-ای 62
4ـ3ـ3ـ حالت سیستم کنترل فرکانس ـ بار 64
4ـ4ـ پاسخ دینامیکی سیستم کنترل فرکانس دو ناحیه¬ای 67
فصل پنجم
نتیجه¬گیری و پیشنهادات 77
فهرست شکل¬ها 80
فهرست واژگان 83
فهرست منابع 84
چکیده
ایجاد بازار برق رقابتی و تغییر در ساختار سیستم قدرت الکتریکی نیازمند اعمال تغییرات پایه¬ای در ساختار مدیریت سیستم و خدمات کمکی مربوط به آن خواهد بود. سیستم کنترل فرکانس ـ بار یکی از مهمترین خدمات کمکی تعریف شده در بازار برق می¬باشد. وظیفه این سیستم حفظ فرکانس سیستم قدرت در مقدار نامی و تثبیت توان تبادلی نواحی کنترلی در مقدار برنامه¬ریزی شده توسط مدیریت سیستم بازار می¬باشد. در سیستمهای قدرت تغییر ساختار یافته رقابت بین تولید کنندگان انرژی الکتریکی باعث نوسان قیمت انرژی الکتریکی تولیدی و در نتیجه متغیر بودن تقاضای توان از سوی شرکتهای توزیع، در بازه¬های زمانی مختلف و به دنبال آن تغییر مقادیر مربوط به ضرایب مشارکت شرکتهای توزیع کننده خواهد شد. در این پایان¬نامه نشان خواهیم داد که تغییر مقدار تقاضای شرکتهای توزیع کننده از شرکتهای تولید کننده و یا تغییر ضرایب مشارکت باعث تغییر ماتریس ضرایب معادلات حالت سیستم کنترل فرکانس ـ بار و نهایتاً تغییر پاسخ دینامیکی سیستم کنترل فرکانس بار خواهد بود. به همین منظور از یک روال توزیع اقتصادی بار برای تعیین مقدار سهم هر واحد نیروگاهی در تأمین توان مورد نیاز برای سیستم کنترل فرکانس سیستم استفاده خواهیم کرد. سپس با استفاده از نتایج حاصل از آن مقدار تغییر تقاضای شرکتهای توزیع کننده از شرکتهای تولید کننده براساس آخرین تغییرات قیمت در بازار برق را تعیین خواهیم کرد.
مهندسی عمران-عمران
مقطع : کارشناسی
فرمت :doc
تعداد صفحه :45
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
-
-
- [purchase_link id=”28153″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 5.2mb
- فرمت فایل : doc
- تعداد صفحه : 85
-