عنوان : پروژه مکانیک بررسی سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی
رشته : مجموعه مکانیک
معرفی و مقدمه ای کوتاه از پایان نامه بررسی سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی
احتراق نخستین منبع کاربردی انرژی است که بشر بدان دست یافته است احتراق گذشته از دادن گرما و نور، انسان را توانا ساخت که فلزات را بکار گیرد. امروزه بیش از 95 درصد انرژی مصرفی جهان از راه احتراق فراهم میشود. با وجود پژوهشهای فراوان برای دست یافتن به انرژیهای جانشین، شکی نیست که در آینده نیز احتراق همچنان مهم خواهد ماند بخصوص در مواردی مانند کاربردهای حمل و نقل و جابجائی که به روش انبارسازی و تولید انرژی نیاز دارد. برای بدست آوردن انرژی مکانیکی از عمل احتراق، “موتورهای احتراقی” بوجود آمد.
موتورهای احتراقی (Combustion engines)
موتورهای احتراقی امروزه در صنعت، حمل و نقل، کشاورز و …… نقش مهمی را ایفاء میکنند و برای بحرکت درآوردن وسائلی مانند: کشتی، هواپیما، ماشینهای کشاورزی، ماشینهای ساختمانی و راهسازی و غیره از آن استفاده میشود. موتورهای احتراقی بطور کلی انرژی حرارتی نهفته در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل میکنند.
موتورهای احتراقی به دو دسته عمده تقسیم میشوند که عبارتند از:
1- موتورهای احتراق خارجی (برون سوز) External Combustion engines
2- موتورهای احتراق داخلی (درون سوز) Internal Combustion engines
فهرست پروژه مکانیک بررسی سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی
فصل اول 1
احتراق Combustion
موتورهای احتراقی (Combustion engines) 2
1- موتورهای احتراق خارجی 3
2- موتورهای احتراق داخلی 3
موتورهای احتراق تراکمی دیزل 3
تعریف چند اصطلاح 5
هوای ایدهآل Theore tical Air
هوای اضافی Excess Air
نسبت هوا به سوخت (AF) و نسبت سوخت به هوا (FA): 6
نقطه شبنم محصولات احتراق 7
احتراق با هوای کم 8
مراحل احتراق در موتورهای دیزل 9
عواملی که روی کاهش تأخیر در احتراق تأثیر دارد 11
چرا موتور دیزل دود میکند و میکوبد؟
فصل دوم 19
سوختها (fuels) 20
نفت (Petroleum) 21
تولید نفت خام 21
ترکیبات شیمیائی نفت خام 22
تصفیه نفت 23
تقطیر و تجزیه Fractional Distillation
تحول کراکنیک (Cracking Process) 25
پلیمریزاسیون (Polymerization) 26
تحول جذب (Absorption process) 27
هیدروژناسیون Hydrogenation
طبقهبندی سوخت مشعلها 28
طبقهبندی سوخت دیزل 29
انواع سوخت دیزل 26
سوختهای جت یا توربین وسائط هوایی 31
نقطه جاری شدن Pour point
آب و رسوب در سوخت (Water and sediment) 33
کربن باقی مانده 34
خصوصیات ویژه تقطیر Distillation characteristics 35
خاکستر Ash 35
اثر فراریت سوخت در افزایش راندمان حرارتی موتور 36
طریقه اندازه گرفتن عدد اکتان (در موتورهای بنزینی) 36
عوامل افزودنی بالا برنده عدد اکتان 37
سوخت موتورهای دیزل 37
کیفیت احتراق سوخت دیزل 38
قابلیت اشتعال 39
قابلیت تبخیر 39
ویسکوزیته مناسب و پیشبینی شده 39
عدد ستان 41
مواد افزودنی بالا برنده عدد ستان 42
انتخاب سوخت باستان مشخص برای نسبت تراکمهای متفاوت 43
مخزن سوخت fuel tank
لولههای هدایت سوخت 46
انتقال سوخت 48
درجه سوخت 48
فصل سوم 51
فیلتر سوخترسانی fuel filter
فیلتر اولیه 53
فیلتر ثانویه یا فیلتر اصلی 53
انواع فیلتر 57
مورد مصرف فیلتر 61
دستگاه سوخترسان در موتور دیزل 67
مسیر سوخت 67
ب: مسیر سوخت در موتورهای مجهز به پمپ انژکتور نوع PT (موتور کومنز) 69
فصل چهارم 70
سیستم سوخترسانی بوش 71
پمپ انژکتور 72
2- ساختمان و عملکرد پمپ انژکتور 73
3- عملکرد پلانجر 75
4- اندازهگیری مقدار سوخت تزریقی 76
6- عملکرد سوپاپ تحویل 79
7- زمان پاشش سوخت 81
پمپ انژکتور مدل PE(S)-PD 82
9- قطعات متشکله پمپچه 83
10- شناسایی انواع پمپها و طرز خواندن پلاک پمپها (ردیفی) 84
11- روش پمپ نصب پمپ انژکتور بر روی موتور 85
12- چگونگی تنظیم زمان پا شش سوخت بر روی موتور 86
فصل پنجم 88
2- اصول کار گاورنر 89
1- اهرم راهنما 90
2- اهرم شناوی floating lever
3- عملکرد گاورنر در مرحله استارت (Governor at ingine starting) 92
4- عملکرد گاورنر در مرحله دوم ارام (موتور درجا) Governor engine idling .. 93
5- چگونگی کنترل دور ماکزیمم 94
6- عملکرد گاورنر در مرحله خاموش شدن موتور 95
7- نقش فنر انگلیش بر روی عملکرد موتور (Angleich spring) 96
8- نقش فنر تورک در گاورنر (Torgue spring) 97
10- نقش فنر گشتاور بر روی عملکرد موتور 99
11- چگونگی عملکرد گاورنر در بررسی منحنی کار گاورنر 100
پمپ سه گوش 103
1- اصطلاحات مربوط به پمپ سهگوش 105
چگونگی عملکرد پمپ سه گوش (مقدماتی) 105
تنظیم کننده اتوماتیک 107
2- عملکرد تنظیم کننده اتوماتیک 108
بوستر پمپ انژکتور 109
نازل یا سوخت پاش 111
انواع نازل در کوماتسو 113
نازل نوع مجرائی سوراخدار 114
نازل نوع گلوگاهی 115
نحوه پا شش ریز یا درشت سوخت بوسیله سوخت پاشها 118
سوخت پاش خنک شونده 119
علامت اختصاری سوخت پاشها 119
پنتوکس نازل 120
فصل ششم
سیستم سوخت رسانی کامینز 123
الف- انژکتور 124
مفهوم اعداد نوشته شده بر روی انژکتور 128
میترینگ اریفیس (سوراخ مقدار سوخت) 129
چگونگی عبور سوخت از انژکتور 129
مکانیز حرکت پلانجر 134
طرز کار و مکانیزم حرکت انژکتور: 135
فصل هفتم
پمپ 141
PT پمپ 142
ساختمان pt پمپ 142
پمپ دندهای 143
صافی سیمی (فیلتر) 144
P.T.G گاورنر 144
ترانل (شیر) 144
M.V.S گاورنر 145
شیرخفهکن 145
P.T.G گاورنر 145
دستگاههای مجهز برای آزمایش پمپ انژکتور 153
پایه گردان پمپ انژکتور 155
دستگاه جدید تنظیم پمپ انژکتور بوش 155
مزایای دستگاههای جدید 156
احتیاط در آزمایش پمپ انژکتور 157
عملیات مقدماتی در عیبیابی پمپ 158
نتایج 160
طرز سوار کردن پمپ انژکتور روی موتور 160
فصل هشتم
پمپ انژکتورهای دوار یا آسیابی 163
پمپ انژکتورهای نوع گاورنر (رگلاتور) هیدرولیکی 166
طرز کار فشار تحویل 169
فشار انتقال 169
فشار اندازهگیری 170
فشار تزریق 170
فشار بدون بار 172
گاورنر (رگلاتور) 173
طرز کار 175
ضربهگیر 175
کنترل توقف یا خاموش کن موتور 176
سوپاپ تنظیم 176
هواگیری 178
روغنکاری 179
بادامک و پیستونها 179
آوانس و ریتارد 180
پمپ انژکتورهای نوع گاورنر مکانیکی (وزنهای) 181
گاورنر نوع مکانیکی 182
طرز کار 184
دور آرام 186
شتاب دادن 186
کنترل 186
میزان کردن پمپ نسبت به موتور 187
مراحل عمل 187
هواگیری 189
دقت: 190
مفهوم پلاک پمپیهای آسیابی 190
نتیجهگیری و پیشنهادات 193
فهرست منابع 194
مهندسی مکانیک
مقطع : کارشناسی
–
تعداد صفحه :195
توجه :
عناوین پروژه های موجود در سایت فقط به عنوان معرفی در سایت قرار گرفته اند و هیچ گونه فروش و یا لینک دانلودی ندارند
دانلود + توضیحات
-
-
- [purchase_link id=”14224″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
- حجم : 18.3mb
- فرمت فایل : word
- تعداد صفحه :195
-