گسیختگی تونل در زمان اجرا و ارائه راهکار جهت جلوگیری از گسیختگی
خلاصه گسیختگی تونل در زمان اجرا و ارائه راهکار جهت جلوگیری از گسیختگی
هدف از تحقیق حاضر ارائه راهکارهای مختلف جهت جلوگیری از گسیختگی تونل در زمان اجرا بر اساس تحلیل اندرکنش توده سنگ و نگهدارنده در حفاری دو مرحله ای بر مبنای روش همگرائی-محبوسیت میباشد .
در این راستا مطالعات بر روی تونل شماره 5 راه آهن میانه -اردبیل انجام شده است .
در این تونل در زمان اجرا و در هنگام حفاری طاق همگرایی زیاد شده است ، به طوری که ترک های متعدد در پوسته شاتکریت ایجاد و احتمال گسیختگی پوشش و ریزش تونل وجود دارد .
در این شرایط دو طرح نگهداری فوری برای تونل شامل طرح اجرای تنگ فلزی در نیمه تونل و طرح کف بند موقت در پایین پاطاق پیشنهاد شده است .
هر دو طرح کفایت لازم برای نگهداشتن فضای تونل و جلوگیری از ریزش را دارا میباشند ، اما در طرح اول اطمینان از عدم کفایت نگهداری موقت وجود دارد و این طرح در زمانی قابلیت اجرا دارد که بتوان گسیختگی آنی را کنترل کرد .
طرح اول نیز در زمانی اجرا میشود که از نگهداری موقت قادر به کنترل حرکات زمین نباشد . از طرفی طرح دوم همگرایی را طی یک الی چند روز کنترل میکند .
در این طرح تحکیمات اجرا شده هنوز کفایت لازم برای نگهداشتن تونل را دارا میباشند .
اجرای تحکیمات ثانویه شامل تزریق تحکیمی با طول مناسب و اجرای قاب فلزی مضاعف در طرح اول مشکلاتی را به همراه خواهد داشت ، اما در طرح دوم به راحتی قابل اجرا میباشد .
لیست مطالب :
چکیده
مقدمه
معرفی وضعیت تونل مورد بررسی
ارائه طرح های پایدار سازی تونل
تحلیل عددی
زمین شناسی و برآورد خواص مقاومتی توده سنگ
تحلیل پایداری و طرح تثبیت و پایدارسازی
نتیجه گیری
منایع
از دست ندهید…
طراحی مراحل حفاری و الگوی آتشباری تونلهای بزرگ مقطع با نگرش ویژه بر تونل راه کازرون به شیراز
انیمیشن کامل حفاری تونل به روش ماشین TBM
فرمت : pdf
سایز : 800kb
صفحات :8
[/ihc-hide-content]